Course Information

Course Information
Course Title Code Semester L+U Hour Credits ECTS
- GİT201 3. Semester 3 + 0 3.0 4.0
Prerequisites None
Language of Instruction Turkish
Course Level Undergraduate
Course Type
Mode of delivery Anlatım, Beyin Fırtınası, Yansıtıcı Düşünce, Soru - Cevap, probleme dayalı öğrenme, Tartışma,
Course Coordinator Assist. Prof. Dr. AYŞE USLU
Instructors AYŞE USLU
Assistants
Goals
Course Content
Learning Outcomes - • İnsan bilişselliğine dair literatürdeki temel tartışmaları genel hatlarıyla kavrayabilecekler;
- • Estetik değeri ortaya çıkaran unsurları, zihinsel ve bedensel kökenleri bakımından tartışabilecekler;
- • Çizgi, şekil, biçim, form, renk, doku, uzam gibi görsel sanatın temel öğelerini bilişsel bakımdan değerlendirebilecekler;
- • Konu edilen felsefi kavramları sorgulamayı öğrenerek kendi argümanlarını geliştirme yetisi kazanacaklar;
- • Sanat pratiği üzerine düşünerek kavramsal analiz yetisi geliştirecekler;
- • Felsefi kavramların, sanat alanındaki güncel pratik kaygılarla ilişkisini kurabilecek ve ifade edebileceklerdir.
Weekly Topics (Content)
Week Topics Learning Methods
1. Week Dersin metodu, kapsamı ve içeriği hakkında tanıtım Görsel Düşünme ve Estetiğe giriş. Düşünce ve algı karşıtlığını aşmak.
2. Week Görsel algı, düşünme ve problem çözme arasındaki ilişki
3. Week Görsel ve Resimsel Algıya Ekolojik Yaklaşım
4. Week Dolaylı Algı Olarak Resimsel Algı
5. Week Algıya Ekolojik Yaklaşım ve Görsel Estetik
6. Week Bilgi Yüzeyleri Estetiği ve Göstergebilimi
7. Week Görsel Estetik ve Görsel Sanatlar
8. Week Mid Term Exam
9. Week Picture and Photography on Surface, Representation of Reality
10. Week Light and Colour
11. Week Balance, Composition and Seeing in 3D
12. Week Producing İmage
13. Week Temporality
14. Week Presentations of Projects
Recommended Sources
Arnheim, Rudolf. 1974. Art And Visual Perception: A Psychology of the Creative Eye, Univ. of California Press. (Rudolf Arnheim, 2004, Görsel Düşünme, Metis Yayınları)
Landwehr, Klaus. 1990. Ecolological Perception Research, Visual Communication and Aesthetics. Springer-verlag.
Relations with Education Attainment Program Course Competencies
Program Requirements Contribution Level DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 Measurement Method
PY1 5 0 0 0 0 0 0 -
PY2 1 0 0 0 0 0 0 -
PY3 1 0 0 0 0 0 0 -
PY4 1 0 0 0 0 0 0 -
PY5 1 0 0 0 0 0 0 -
PY6 5 0 0 0 0 0 0 -
PY7 1 0 0 0 0 0 0 -
PY8 1 0 0 0 0 0 0 -
PY9 1 0 0 0 0 0 0 -
PY10 5 0 0 0 0 0 0 -
PY11 5 0 0 0 0 0 0 -
PY12 5 0 0 0 0 0 0 -
PY13 5 0 0 0 0 0 0 -
PY14 5 0 0 0 0 0 0 -
PY15 5 0 0 0 0 0 0 -
*DK = Course's Contrubution.
0 1 2 3 4 5
Course's Level of contribution None Very Low Low Fair High Very High
Method of assessment/evaluation Written exam Oral Exams Assignment/Project Laboratory work Presentation/Seminar
ECTS credits and course workload
Event Quantity Duration (Hour) Total Workload (Hour)
Midterm 1 1 1 1
Homework 1 1 30 30
Final 1 1 1
Practice 14 1 14
Practice End-Of-Term 14 1 14
Classroom Activities 14 3 42
Total Workload 102
ECTS Credit of the Course 4.0