Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dil Becerilerinin Geliştirilmesi TRE503 3 + 0 3,0 6,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze, Grup çalışması
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hakan SARITİKEN
Doç. Dr. Elif Emine BALTA
Dersi Verenler Dr. Öğr. Üyesi Hakan SARITİKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinin önemini kavramalarını ve yöntem-tekniklerle ilgili uygulamaya yönelik bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Dil öğretiminde kavramlar, ilkeler, yasal dayanaklar ve Türkçe öğretiminin niteliği, dil becerilerine yönelik yöntem ve tekniklerin tespiti ele alınacak, örnek metinlerden hareketle dil becerilerinin kazandırılmasına yönelik etkinlikler yapılacaktır.
Ders Öğrenme Kazanımları - Dil becerilerinin geliştirilmesinin önemini kavrarlar ve yöntem-tekniklerle ilgili uygulamaya yönelik bilgi sahibi olurlar.
- Eğitim alanında bir Türk araştırmasının altyapısını oluşturmak, araştırma projelerine katılmak, ulusal ve uluslararası seminerlere katılmak ve kongreye katılmak için yeterlilik.
- Türk eğitim ve öğretimindeki temel sorunları tanır, çözümler, bu çözümlerin akademik niteliklere sahip olması gerekir.
- Bilimsel araştırmalar yoluyla bilgiye ulaşma, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme ve Senatoyu kalite kriterlerine uygun şekilde belirleyebilme, tez ve bilgi birikimine sahip olma
- Mesleki alanda daha derin bilgi sahibi olmak ve mevcut bilgileri pratikte kullanabilmek.
- Türk eğitim ve öğretiminde sorunlara ilişkin verileri toplama ve analiz edebilme.
- Mesleki yaşamda sürekli iyileştirmenin farkında olmak ve kendini geliştirme yeteneklerine sahip olmak.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Dil öğretiminde kavramlar Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
2. Hafta Türkçe öğretiminde ilkeler, yasal dayanaklar ve Türkçe öğretiminin niteliği Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler
3. Hafta Türkçe öğretiminde dil becerileri: Dinleme Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
4. Hafta Türkçe öğretiminde dil becerileri: Konuşma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama
5. Hafta Türkçe öğretiminde dil becerileri: Okuma Sözel Anlatım Uygulama Diğer Faaliyetler
6. Hafta Türkçe öğretiminde dil becerileri: Yazma Uygulama Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım
7. Hafta Görsel okuma becerisinin geliştirilmesi Sözel Anlatım Uygulama Diğer Faaliyetler
8. Hafta Ara sınav Ders Saati
9. Hafta Dil becerilerine yönelik yöntem ve tekniklerin tespiti Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum
10. Hafta Dil becerilerini geliştirmede edebi eserlerin rolü Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler
11. Hafta Örnek metinlerden hareketle dil becerilerinin kazandırılmasına yönelik etkinlikler Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler
12. Hafta Dil becerilerine yönelik eğitim ortamı tasarlama Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Araştırma
13. Hafta Dil becerilerinin kazandırılmasında ders araçları ve diğer materyallerin kullanımı Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler
14. Hafta Dil becerilerinin kazandırılmasında ders araçları ve diğer materyallerin kullanımı Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler
Kaynaklar
Ammelburg, G. (2003) Konuşma Sanatı, Konuşma Eğitimi . Çev. Nurettin Yıldıran. Ankara: Doruk Yayıncılık. Anderson, H. “Teaching the Art of Listening,” School Review, S. 57, s. 63-67, 1949.
Deniz, Kemalettin. “İlköğretim İkinci Kademede Konuşma ve Dinleme Yoluyla Öğrencileri İkna Üzerine Bir Araştırma”. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2007. Doğan, Yusuf. “İlköğretim İkinci Kademede Dil Becerisi Olarak Dinlemeyi Geliştirme Çalışmaları”. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2008. Ergin, Muharrem, Türk Dil Bilgisi, Bayrak Yayınları, İstanbul. Grunkemeyer, F.B. "All About Listening," Business Education Forum, S. 46 , S. 2831, 1992. Karahan, Leyla, Türkçede Söz Dizimi, Akçağ Yayınları, Ankara, 2006. Özbay, Murat. Anlama Teknikleri: Okuma Eğitimi. Öncü Kitap, Ankara 2009. Özbay, Murat. Anlama Teknikleri: Dinleme Eğitimi, Öncü Kitap, Ankara, 2009.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 Ölçme Yöntemi
PY1 5 5 4 5 4 5 5 5 -
PY2 3 4 4 3 5 3 1 3 -
PY4 4 5 5 3 4 3 3 3 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 3 1 3
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 3 1 3
Ara Sınav 2 14 1 14
Ödev 1 14 2 28
Ödev 2 14 2 28
Final 14 1 14
Uygulama 7 1 7
Sınıf İçi Etkinlik 14 4 56
Toplam İş Yükü 153
Dersin AKTS Kredisi 6,0