Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeterlik | TDE602 | 0 + 0 | 0,0 | 10,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Sibel BAYRAM |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk Dili ve Edebiyatı alan bilgilerinin teorik ve uygulamalı olarak tanınması |
Dersin İçeriği | Tez yazımı ve bilimsel araştırma metotlarını öğrenme. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Alan bibliyografyasına hakim olur. - Edebiyat biliminin temel bilgi kaynaklarını bilir. - Alan literatürünü tanır. - Alanına destek verecek çeşitli disiplinlere hakkında bilgi sahibi olur. - Literatür tarama becerisi kazanır. - Disiplinlerarası çalışma becerisi kazanır. - Edebi metin çözümleme yöntemlerini bilir. - Metin çözümlemeyi öğrenir. - Bilimsel eser yazmayı öğrenir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Kaynakça | |
2. Hafta | Bilimsel Araştıma Yöntemleri | |
3. Hafta | Alan Araştırmalarının İncelenmesi | |
4. Hafta | Kaynakların Değerlendirilmesi | |
5. Hafta | Kaynakların Okunması | |
6. Hafta | Türk Edebiyatının Temel Kavramları-ŞİİR/DÜZYAZI | |
7. Hafta | Bibliyografya Sistemleri | |
8. Hafta | Kataloglar | |
9. Hafta | Çevrimiçi Kütüphaneler | |
10. Hafta | Klasik Türk Edebiyatı Sayısal Projeleri | |
11. Hafta | Süreli Yayınlar | |
12. Hafta | Araştırma Eserinin Teknik Uygulamaları | |
13. Hafta | Yazar/Şairler ve Eserleri | |
14. Hafta | Belagat/Retorik |
ECE, Selami, (2015), Klasik Türk Edebiyatı Araştırma Yöntemleri (1-2), 1. Baskı, Eser Basım Yayın Dağıtım Matbaacılık, Erzurum. |
Genç, İlhan. (2018). Edebiyat Bilimi. İzmir: Kanyılmaz Matbaası. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | Ölçme Yöntemi |
---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |