Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kitle İletişimi | HİT3110 | 3. Yarıyıl | 3 + 1 | 4,0 | 5,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yüzyüze |
Dersin Koordinatörü |
Öğr. Gör. Nurgül SOYDAŞ |
Dersi Verenler |
Öğr. Gör. Nurgül SOYDAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kitle iletişimine yönelik tartışmalar çerçevesinde, kitle iletişiminin önemi, kitle iletişim araçları ve içeriklerinin toplum üzerindeki etkilerini ortaya koyabilmektir. |
Dersin İçeriği | Toplum Ve İletişim, Yüz Yüze İletişimden Kitle İletişimine, İletişim Çalışmalarının Tarihsel Gelişiminin Ana Hatları, Kitle İletişim Kuram Ve Araştırmalarında Farklı Yönelimler, Egemen (Ana-Akım) İletişim Çalışmalarının Gelişimi, Ana Akım Yaklaşımlarca Geliştirilen Temel Kuramlar, İletişime Teknolojik Yaklaşım, Diğer Kuram Ve Yaklaşımlar, İletişim Araçlarını Kültürel Ve İdeolojik Olarak Gören Yaklaşımlar, Frankfurt Okulu gibi konular ele alınacaktır. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Kitle iletişiminin temel işlevlerini öğrenmek - Kitle iletişiminin yaratıcı, kuramsal, pratik ve teknik temellerini daha iyi kavrayabilmek - Küreselleşme ve kitle iletişimi arasındaki etkileşimi kavrayabilmek - Kültür ve kitle iletişimi arasındaki ilişkiyi kavramak |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Toplum Ve İletişim, Yüz Yüze İletişimden Kitle İletişimine, İletişim Çalışmalarının Tarihsel Gelişiminin Ana Hatları | |
2. Hafta | Kitle İletişim Kuram Ve Araştırmalarında Farklı Yönelimler | |
3. Hafta | Egemen (Ana-Akım) İletişim Çalışmalarının Gelişimi | |
4. Hafta | Ana Akım Yaklaşımlarca Geliştirilen Temel Kuramlar | |
5. Hafta | İletişimle İlgili İlk Alan Araştırmaları Ve İki Aşamalı Akış Modeli | |
6. Hafta | Deneye Dayalı Olarak Geliştirilen Psikolojik Kuramlar | |
7. Hafta | İletişime Sosyolojik Yaklaşım: Riley Ve Riley Modeli | |
8. Hafta | ARA SINAV | |
9. Hafta | İletişime Teknolojik Yaklaşım, Diğer Kuram Ve Yaklaşımlar | |
10. Hafta | İletişim Araçlarını Kültürel Ve İdeolojik Olarak Gören Yaklaşımlar, Frankfurt Okulu | |
11. Hafta | Gramsci Ve Hegemonya | |
12. Hafta | Althusser Ve Devletin İdeolojik Aygıtları | |
13. Hafta | Yapısalcı Dil Bilim Ve Gösterge Bilim | |
14. Hafta | Final | |
15. Hafta | Final |
Kitle İletişim Kuramları Egemen Ve Eleştirel Yaklaşımlar, Levent Yaylagül |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav 1 | 1 | 60 | 60 |
Final | 1 | 64,5 | 64,5 |
Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 127,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |