Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İngilizce II | YDB2102 | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
Dersin Koordinatörü |
Öğr. Gör. İpek SOLAK |
Dersi Verenler |
Öğr. Gör. Ayşe DOĞAN KILIÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrencilere günlük ingilizceyle ilgili bilgi vermek ve onlara bu bilgiyi başlangıç seviyesinde kolaylıkla ve açık bir şekilde iletişim kurmalarını sağlayarak kullanmak için gerekli yeterliliği kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | OPENNİNG STRATEGIES (UNIT 6-UNIT 10) Sayılabilen ve sayılamayan isimler zaman zarfları, belgisiz zamirler, emir cümleleri, zaman gösteren edatlar, ünlem ifadeleri, sıklık zarfları, çekimsiz yardımcı fiillerden ile renkler, günler, aylar ve bunlarla ilgili metin çalışmaları. Şimdiki zaman ve olmak fiili ile di'li geçmiş zaman. (Have got) yapısının örneklerle kullanımı. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Geniş zaman, geçmiş zaman, yakın geçmiş zaman gibi temel seviyedeki dilbilgisi kurallarını bilme - Konuşma, yazma ve okuma becerilerinde kullanması gereken günlük İngilizce kelimelerini hatırlama - Kipler, kişi zamirleri, sıfatlar gibi temel yapıları tanıma - Dönem boyunca edinilen bilgiyi kullanarak basit düzeydeki metinleri okuyup analiz etme - Bilgi bölümünde belirtilen formları kullanma ve uygulama - Kendi mesleklerini edindiklerinde derslerde öğrenilen bilgiden yararlanma - Derste öğrenilen bilgiyi ve beceriyi çalışma ortamında etkili bir şekilde kullanma Bilgi ve becerilerini kullanarak gerçek hayatta kendilerini kolaylıkla ifade etme |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | At home- there is/ there are, prepositions of place, present continious | Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum |
2. Hafta | Types of homes, rooms, furniture, adjectives to describe homes, housework | Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Görsel Sunum |
3. Hafta | Food: Eating Home and Eating Out: Countable/ uncountable, some/any, Would like/ like, Let’s +verb, will and would | Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Ders Saati Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
4. Hafta | Types of food, going food shopping, making suggestions, at a restaurant | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum |
5. Hafta | Making plans- Be+going to, infinitive of purpose | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım |
6. Hafta | Professional plans, toursim, telephone vocabulary, inviting someone out | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
7. Hafta | Professional plans, toursim, telephone vocabulary, inviting someone out | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum |
8. Hafta | Shopping- Comperatives and superlatives, adjectives | Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Görsel Sunum |
9. Hafta | Clothing and accessories, types of shops, products | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
10. Hafta | Talking About Experiences- Present Perfect with ever, never and just, have to/ don’t have to, can/can’t | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
11. Hafta | Sharing and exchanging experiences, things to do before a holiday, at the airport | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım |
12. Hafta | Places to Go & People to See- Present Perfect and Past Simple, for, since and how long, adjectives to describe emotions | Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum |
13. Hafta | Ways to keep in touch, emotions, postcards and postcard writing | |
14. Hafta | Recap | Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum |
JUST GO AHEAD 1 ( Teresa Gerdes, ST- Stanley Publishing) Workbook, Audio CDs and DVDs Video Ahead |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav 1 | 2 | 2 | 4 |
Final | 2 | 2 | 4 |
Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 51 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |