Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okullarda Rehberlik | MB404 | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Pınar ÖZDEMİR YILMAZ |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Ahmet SAPANCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının farklı kuruluşlarda ve özellikle de okullardaki rehberlik hizmetlerinin amacı, önemi, işlevi, kapsamı, türleri ve rehberlik hizmetlerinde örgütlenme ve okul personeline düşen görevler konusunda bilgi sahibi olmalarını ve rehberlik anlayışını edinmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Psikolojik danışma ve rehberliğin tarihçesi, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin amacı, önemi, kapsamı, çeşitleri, bireyi tanıma teknikleri, örgüt ve personel. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Çeşitli kuruluş ve okullardaki rehberlik hizmetlerinin gereğini ve önemini açıklar. - Rehberlik hizmetlerinin amacını açıklar. - Çağdaş eğitimde rehberlik hizmetlerinin yerini açıklar. - Rehberlik ve psikolojik danışmanın ilkelerini ifade eder. - Rehberlik hizmetlerinin işlev ve kapsamını ifade eder. - Psikolojik danışmanın anlam ve amacını açıklar - Bireyi tanıma tekniklerinden önemlilerini uygular. - Rehberlikte örgüt ve personele düşen görevleri ifade eder. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanın Genel Anlam ve Amacı | Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
2. Hafta | Çağdaş Eğitim Anlayışı ve Rehberlik, Rehberliği Gerekli Kılan Gelişmeler | Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
3. Hafta | Kendini Gerçekleştirme Kavramı - İnsancıl Psikoloji ve Maslow?un İhtiyaçlar Hiyerarşisi, Rehberliğin İlkeleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım |
4. Hafta | Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik, Eğitim-Öğretim ve Rehberlik İlişkisi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım |
5. Hafta | Rehberliğin Kapsamı, Rehberlik Modelleri, Rehberlik Çeşitleri | Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
6. Hafta | Eğitsel rehberlik | Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
7. Hafta | Mesleki rehberlik | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım |
8. Hafta | Mesleki rehberlik 2 | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum |
9. Hafta | Kişisel Rehberlik | Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
10. Hafta | Psikolojik Danışma | Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
11. Hafta | Sınıf rehberlik ünitesi ve program örnekleri | Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma |
12. Hafta | Bireyi Tanıma Teknikleri | Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
13. Hafta | Bireyi Tanıma Teknikleri-II | Ders Saati Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
14. Hafta | Dönemin Genel Tekrarı | Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
Yeşilyaprak, B. (2015). 21. Yüzyılda Eğitimde Rehberlik Hizmetleri Gelişimsel Yaklaşım. Ankara: Nobel. |
Kuzgun, Y. vd. (1999). İlköğretimde Rehberlik. Editör:Yıldız KUZGUN, Ankara:Nobel. |
Metin | Ders Kitabı |
Metin | Ders Kitabı |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
PY2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
PY4 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
PY5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
PY6 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
PY7 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
PY8 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 1 | 10 | 10 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 2 | 7 | 14 |
Araştırma | 1 | 22 | 22 |
Diğer Faaliyetler | 1 | 21 | 21 |
Sözel Anlatım | 1 | 1,5 | 1,5 |
Görsel Sunum | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |