Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmenlik Uygulaması I | MB401 | 7. Yarıyıl | 2 + 6 | 5,0 | 10,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Şükran CALP Doç. Dr. Erol SÖZEN Doç. Dr. Elif GÜVEN DEMİR Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ECEVİT Doç. Dr. Taner ATMACA |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Elif GÜVEN DEMİR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğretmen adaylarının ilköğretim okullarında branşları ile ilgili etkinlikleri gözlemlemelerini sağlamak ve öğrenme-öğretme sürecine aktif olarak katılmalarını sağlamaktır. Ayrıca öğrenme-öğretme etkinliklerini planlamaları, uygulamaları ve değerlendirmeleri de amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Okulda bir gün içinde yapılacak görevlerin belirlenmesi, günlük planın hazırlanması (planla ilgili çevre, malzeme ve test araçları), bir planın veya plandaki bazı etkinliklerin düzenlenmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi, öğrencinin nahoş davranışlarının yönetiminden oluşan plandır. Dersin uygulamaları ile ilgili öz değerlendirme raporunun doldurulması, portfolyo hazırlanması. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- İlköğretim okullarının sınıf öğretmenliği alanları ile ilgili öğretim sürecine katılır. - İlkokul öğretmenliği alanını planlayan, uygulayan ve değerlendiren etkinlikleri tasarlar. - Değerlendirme faaliyetlerini uygular. - Sınıf yönetiminde kullanılan yaklaşımları değerlendirir. - Sınıfta kullanılan strateji, yöntem ve teknikleri değerlendirir. - Öğretmen bilgi, beceri ve deneyimlerini edinir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Dönem planı hazırlanması-Öğretmenin okuldaki bir günü | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım |
2. Hafta | Öğrencinin okuldaki bir günü | Sözel Anlatım Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
3. Hafta | Bir öğrencinin incelenmesi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Sözel Anlatım |
4. Hafta | Öğretim yöntemleri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Uygulama |
5. Hafta | Derslerin gözlenmesi | Uygulama Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
6. Hafta | Ders gözlemi | Sözel Anlatım Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
7. Hafta | Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü- | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Ders Saati Sözel Anlatım |
8. Hafta | Vize | |
9. Hafta | Soru sormayı gözlemleme | Ders Saati Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum |
10. Hafta | Okulda araç gereç ve yazılı kaynaklar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Sözel Anlatım Ders Saati |
11. Hafta | Okul müdürü ve okul kuralları | Ders Saati Sözel Anlatım Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
12. Hafta | Okul ve toplum | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım |
13. Hafta | Mikroöğretim teknikleri | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Uygulama |
14. Hafta | Okul deneyimi çalışmalarının değerlendirilmesi | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Uygulama |
Fakülte- Okul İş Birliği Kılavuzu YÖK/Dünya Bankası |
Maskan, K. A. (2021).Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması, Anı yayıncılık |
Doküman | Ders Kitabı |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
PY2 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
PY3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
PY4 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
PY6 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
PY7 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40 |
PY9 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY15 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 1 | 14 | 14 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 14 | 14 |
Araştırma | 1 | 20 | 20 |
Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 |
Sözel Anlatım | 1 | 20 | 20 |
Görsel Sunum | 1 | 12 | 12 |
Uygulama | 10 | 10 | 100 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | 5 | 6 | 30 |
Ödev 2 | 5 | 4 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Uygulama | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 255 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10,0 |