Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi | SNÖ306 | 6. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Uzaktan |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Hamza AKTAŞ |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Hamza AKTAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Din, kültür ve ahlak kavramları, İslamiyet dışındaki dinler, İslamiyet, ahlak birey ve toplum ilişkisi ve ilköğretim 1. Kademe Din Kültür ve Ahlak Bilgisi öğretim programı ile ilgili bilgi, beceri, tutum, alışkanlık ve yetkinlik kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Temel kavramlar (din-kültür-ahlak), Müslümanlığın temel ilkeleri, İslamiyet ve diğer dinler, ahlak-birey ve toplum ilişkisi, ilkokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim programının incelenmesi(kazanım, içerik yöntem, vb.). |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Bilim, bilimsel yöntem, bilimsel bilgi, din, ahlak, kültür, din, eğitim vb. temel kavramları gerektiği gibi kullanmaya çalışır. - Farklı din ve inançları tanır. - Dini farklılık ve benzerliklerin nedenlerini anlamaya yönelik yorumlar. - Doğru bilgi ve doğru bilgi ile düşünmenin önemini kavrar. doğru bilgiyi alır, toplumdaki ortak zihniyeti dikkate alır ve bakış açısını geliştirir. - Kursun güçlü ve zayıf yönlerini ele almak. - İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerine göre Din ve Ahlak Bilgisi derslerinin özelliklerini açıklar. - Temel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler geliştirir. - Bilgi-eylem süreç becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar ve uygular. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Kavram-Terimi Ne Anlama Geliyor? | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım |
2. Hafta | Görmek ve Bakmak | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım |
3. Hafta | Temel Kavramlar: Din, Kültür, Ahlak, Din Eğitimi, Bireysel Dindarlık | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
4. Hafta | İnsanın Anlam Arayışı | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
5. Hafta | İnsanın anlam arayışı | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım |
6. Hafta | İnsanın Anlam Arayışı ve Kuran/Kutsal Kitaplar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
7. Hafta | İnsanın Anlam Arayışı ve Kuran/Kutsal Kitaplar | Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
8. Hafta | Vize | |
9. Hafta | "Din-ahlak-birey-toplumlar, din-bireysel dindarlıklar; Müslümanlığın temel ilkeleri, İslamiyet ve herkesin dinlediği" | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
10. Hafta | İlkokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programının incelenmesi (kazanım, içerik yöntem, teknikler vb) | Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
11. Hafta | İlkokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programının incelenmesi (kazanım, içerik yöntem, teknikler vb) | Sözel Anlatım Ders Saati Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
12. Hafta | "Bilimsel sistem bütünü (Din ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı) " | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum |
13. Hafta | Temel Süreç Becerileri | Ders Saati Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım |
14. Hafta | Final |
"Akyürek, Süleyman. (2004). Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Derslerinde Kavram Haritalarının Kullanımı, Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Çalışma Toplantısı, İstanbul:DEM Yayınları, s.76-91." |
"Din Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Ankara Üniversitesi 2001-2002 Akademik Yılı Açılış Dersi." |
"Selçuk, Mualla. (1997). Din Öğretiminin Kuramsal Temelleri, AÜ TÖMER Uluslararası Din Eğitimi Sempozyumu, Ankara, s.28-35." |
Doküman | Doküman |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 |
PY3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 |
PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 |
PY5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 |
PY6 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 |
PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 1 | 14 | 14 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 14 | 14 |
Araştırma | 1 | 20 | 20 |
Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 |
Sözel Anlatım | 1 | 20 | 20 |
Görsel Sunum | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |