Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik Öğretimi 1 SNÖ303 5. Yarıyıl 3 + 0 3,0 4,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Elif GÜVEN DEMİR
Dersi Verenler Doç. Dr. Elif GÜVEN DEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı İlkokul matematik programının öngördüğü kavram, beceri ve tutumların geliştirilmesinde güncel öğretim yaklaşımlarının matematik öğretiminde kullanımına ilişkin bilgi, beceri ve tutumu geliştirmek
Dersin İçeriği İlkokul matematik programının programın öğeleri açısından incelenmesi, Matematik öğretiminde güncel yaklaşımlar (Bianshi modeli), Nesnelerin Geometrisi temasına ilişkin sınıf içi öğretim etkinliği ve materyal tasarımı, Veriye Dayalı araştırma temasına ilişkin sınıf içi öğretim etkinliği ve materyal tasarımı
Ders Öğrenme Kazanımları - Matematik öğrenme sürecinin nasıl gerçekleştiğini açıklar
- Çocukların sayı kavramını nasıl geliştirdiğini açıklar
- Çocukların sayma gelişimini yorumlar.
- Aritmetik işlemin çocuklarda nasıl geliştiğini yorumlar.
- Matematikte önemli becerilerin çocuklarda nasıl geliştirilebileceğini açıklar.
- Matematiksel düşünmenin çocuklarda nasıl geliştiğini değerlendirir.
- İlkokul 1-4. sınıf öğrencilerinin matematiksel gelişim özelliklerine uygun matematik derslerinin planlanması
- İlkokul 1-4. sınıf öğrencilerinin matematiksel gelişim özelliklerine uygun matematik dersleri planlar.
- Aritmetik işlemlerin çeşitli anlamlarını ve çocukların aritmetik işlemlerinin nasıl geliştirileceğini açıklar.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Matematik eğitiminin temelleri: öğrenme yaklaşımları Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum
2. Hafta İlkokul matematik programı Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum
3. Hafta Problem Çözme Ders Saati Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta Sayı, sayı hissi, anlamlı sayma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati
5. Hafta Toplama İşleminin Öğretimi Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
6. Hafta Çıkarma İşleminin Öğretimi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım
7. Hafta Çarpma İşleminin Öğretimi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama
8. Hafta Vize
9. Hafta Bölme İşleminin Öğretimi Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Matematik öğretiminde oyun kullanımı Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati
11. Hafta Matematik öğretim etkinlikleri I Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum
12. Hafta Matematik öğretim etkinlikleri II Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati
13. Hafta Matematik öğretim etkinlikleri III Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Ders Saati
14. Hafta Matematik öğretim etkinlikleri IV Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Ders Saati
Kaynaklar
Aykaç, M. Ve Köğce, D. (2021) Eğitsel Oyunlar ile Matematik Öğretimi Okul Öncesi ve İlkokul Kazanımlar, Pegem Akademi
Toptaş, V., Olkun, S., Çekirdekci, S. Ve Sarı, M. H. (2020), İlkokulda Matematik Öğretimi, Vizetek Yayıncılık
Pesen, C. (2023). İlkokullarda Matematik Öğretimi, Pegem Akademi
İLKOKUL VE ORTAOKUL MATEMATİĞİ- Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim
Demirel, Ö., Seferoğlu, S., Yağcı, E. (2001). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Ankara: PegemA Yayıncılık.
Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı (Elif Bahadır, Eğitim Kitabevi Yayınları)
Matematik Öğretiminde Somut Materyaller ve Tasarımları (Gülfem Sarpkaya Aktaş, Pegem Yayınları)
İşman, Aytekin, (2005), Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. PEGEM- Sempati Yayınları.
Yelken, T. (2000). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Anı Yayıncılık. Ankara.
Demirel, Ö., Altun, E. (2017). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara.
Alptekin, V. (2016). Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı. Eğitim Kitabevi. Konya.
Materyal Paylaşımı
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9 Ölçme Yöntemi
PY1 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40
PY2 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40
PY3 3 5 0 0 0 5 0 0 5 5 40
PY4 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40
PY5 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40
PY6 1 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40
PY7 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40
PY8 5 0 0 0 0 0 0 0 0 0 40
PY9 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY10 4 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY11 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY12 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY13 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY14 3 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
PY15 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 1 14 14
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 1 14 14
Araştırma 1 20 20
Diğer Faaliyetler 1 20 20
Sözel Anlatım 1 20 20
Görsel Sunum 1 12 12
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 102
Dersin AKTS Kredisi 4,0