Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sanat Tarihi PEM059 1. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi ---
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Güzide Pınar KÖYLÜ
Dersi Verenler Arş. Gör. Özkan IŞIK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Sanat Tarihi Dersinin amacı, insanlık tarihi boyunca sanatın nasıl bir gelişim ve dönüşüm sürecini geçirdiğini açıklamak, tarihteki önemli sanatsal akımlar konusunda bilgi vermek ve özellikle modernleşme sürecinden sonraki (postmodern sanat) anlama ve yorumlamada öğrenciye yeni açılımlar sağlamaktır.
Dersin İçeriği Dersin bilgi, beceri, tutum ve yetkinlikleri kapsayacak şekilde en az 7 madde de belirtilecek çıktılar yazılmalıdır.) Bu program öğrencilerin; 1-Görsel duyarlılığa sahip, dünyaya geniş açıdan bakan, yeniliğe açık ve çok yönlü beğenileri olan bir kişilik geliştirmelerini, 2-Sanat yapıtını incelerken kullanacağı eleştirel tavrı, kültürel çevreyi oluşturan diğer nesnelere de uygulamalarını, 3- Sanatçıyı takdir etme yetisi kazanmalarını, 4- Yaşayan canlı bir sanat tarihi bilinci kazanmalarını, 5- Evrensel yapıtlarla birlikte bulunduğu coğrafyanın kültürel yapıtlarını, düşünce ve inançlarını, ulusal karakterini analiz etmelerini, 6-Tarihi eserleri sevme ve koruma bilinci geliştirmelerini, 7- Sanat eserlerinin özünde bulunan ruh ve estetik çabayı, sanatçının dünya insanlarına iletmek istediği mesajı değerlendirmelerini sağlayan bilgi, beceri ve tutum geliştirmelerini sağlar. 8- Öğrenciye yaşamı ve doğayı gözlemleme duyarlılığı kazandırmak. 9-Öğrencinin algı birikimini ve hayal gücünü geliştirmek. 10-Öğrencinin birikimlerini başka alanlarda kullanabilme becerisini geliştirmek. 11- Öğrenciye farklı tekniklerin anlatım zenginliğinin farkına vardırabilmek.
Ders Öğrenme Kazanımları - 1-Görsel duyarlılığa sahip, dünyaya geniş açıdan bakan, yeniliğe açık ve çok yönlü beğenileri olan bir kişilik geliştirmelerini, 2-Sanat yapıtını incelerken kullanacağı eleştirel tavrı, kültürel çevreyi oluşturan diğer nesnelere de uygulamalarını, 3- Sanatçıyı takdir etme yetisi kazanmalarını, 4- Yaşayan canlı bir sanat tarihi bilinci kazanmalarını, 5- Evrensel yapıtlarla birlikte bulunduğu coğrafyanın kültürel yapıtlarını, düşünce ve inançlarını, ulusal karakterini analiz etmelerini, 6-Tarihi eserleri sevme ve koruma bilinci geliştirmelerini, 7- Sanat eserlerinin özünde bulunan ruh ve estetik çabayı, sanatçının dünya insanlarına iletmek istediği mesajı değerlendirmelerini sağlayan bilgi, beceri ve tutum geliştirmelerini sağlar. 8- Öğrenciye yaşamı ve doğayı gözlemleme duyarlılığı kazandırmak. 9-Öğrencinin algı birikimini ve hayal gücünü geliştirmek. 10-Öğrencinin birikimlerini başka alanlarda kullanabilme becerisini geliştirmek. 11- Öğrenciye farklı tekniklerin anlatım zenginliğinin farkına vardırabilmek.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Sanat Tarihi Bilimi Üzerine Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
1. Hafta Dersin Tanıtımı Rönesans Nedir Ders Saati
2. Hafta Rönesans Mimarisi Ders Saati
2. Hafta İlk Sanatsal Başlangıçlar Ve Yabanıl Topluluklar Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum
3. Hafta Sanatta Ayrımlaşma Ve Uzmanlaşma: Mısır, Mezopotamya Ve Hitit Sanatı Ders Saati Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Sözel Anlatım
3. Hafta Siena Okulu Ders Saati
4. Hafta Floransa Okulu Ders Saati
4. Hafta Girit Ve Yunan Sanatı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım
5. Hafta Roma Ve Bizans Sanatı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Görsel Sunum Ders Saati Sözel Anlatım
5. Hafta Venedik Okulu Ders Saati
6. Hafta Roma Ekolü Ders Saati
6. Hafta Ortaçağ'da Avrupa, Doğu Ve İslam Ülkeleri Sanatı Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Rönesans Ve Reformdan Sonra Avrupa'da Sanat Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Sözel Anlatım
7. Hafta Vize Sınavı
8. Hafta Rönesans Heykel Sanatı Ders Saati
8. Hafta vize haftası Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Araştırma
9. Hafta 18‐19. Yüzyılda Sanatı Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler
9. Hafta Kuzey Rönesansı Ders Saati
10. Hafta Geç Rönesans Sanatı: Maniyerizm Ders Saati
10. Hafta Avangard Akımlar: 1. Romantizm Ve Realizm Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama
11. Hafta 2. Empresyonizm, Ekspresyonizm, Sembolizm Ve Fovizm Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama Sözel Anlatım Görsel Sunum Araştırma
11. Hafta Barok Sanat - İtalya Ders Saati
12. Hafta Barok Sanat İspanya Ders Saati
12. Hafta 3. Kübizm, Fütürizm Ve Dadaizm Görsel Sunum Araştırma Ders Saati Sözel Anlatım Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler
13. Hafta 1900‐1950 Arası Sanatsal Süreç Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama
13. Hafta Barok Sanat, Fransa Ders Saati
14. Hafta Barok Sanat, Hollanda
14. Hafta 1950 Sonrası Sanat Ve Postmodernizm Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
15. Hafta Kitle İletişim Çağında Sanat Diğer Faaliyetler Araştırma Ders Saati Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum
Kaynaklar
XAVIER BARRAL I ALTET Sanat Tarihi, Dost Kitabevi, 2011.
SELÇUK MÜLAYİM, Sanat Tarihi Metodu. Arkeoloji ve Sanat Tarihi Yayınları, 2. Baskı, Ankara 1983.
NAZAN İPŞİROĞLU-MAZHAR İPŞİROĞLU, Oluşum Sürecinde Sanat Tarihi, Hayalbaz yayınları, 1basım, İstanbul, 2010.
ERNST H. GOMBRİCH, Sanatın Öyküsü, REMZİ KİTABEVİ
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 Ölçme Yöntemi
PY1 0 0 40,60,40,60,40,60,40,60
PY2 0 0 60,40,60,40,60,40,60
PY3 0 0 40,60,40,60,40,60,40,60
PY4 5 0 40,60,40,60,40,60,40,60
PY5 2 0 40,60,40,60,40,60,40,60
PY6 0 0 40,60,40,60,40,60,40,60
PY7 5 0 60,40,60,40,60,40,60
PY8 3 0 40,60,40,60,40,60,40,60
PY9 3 0 40,60,40,60,40,60,40,60
PY10 4 0 60,40,60,40,60,40,60
PY11 3 0 60,40,60,60,40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 15 1 15
Ödev 2 15 1 15
Final 1 1 1
Uygulama 5 1 5
Uygulama DS 14 2 28
Sınıf İçi Etkinlik 10 1 10
Toplam İş Yükü 75
Dersin AKTS Kredisi 3,0