Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Peyzaj Mimarlığında Pazarlama Teknikleri ve Yönetimi PEM050 1. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Yaşar Selman GÜLTEKİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Temel pazarlama kavramları ve peyzaj mimarlığında pazarlama uygulamaları konusunda anlayış geliştirmektir.
Dersin İçeriği Düşünme, bilgi: Ana pazar bölümlerini, ürün pazarlaması, endüstri büyüklüğü, rekabet, dağıtım kanalı performans ve strateji geliştirme gibi özel sektör pazarlamasının yapısını kavramak, Peyzaj mimarlığı disiplinde pazarlama uygulamalarını anlamak. Hissetme, tutum (duyuşsal): Pazarlama ve işletmecilik ile ilgili sorunların analizi yoluyla problem çözme ve karar verme yeteneklerinin geliştirilmesi, Pazarlama sürecini ve pazarlama çevresini analiz etmek, Peyzaj mimarlığına ilişkin, planlama, üretim, dağıtım, satış ve faydalanma gibi alanlardaki yeni gelişmelere hâkim olmak Yapma, beceri (psikomotor): Temel pazarlama ilkelerini kavrayarak peyzaj mimarlığı ile ilgili ürünlerin, hizmetlerin ve düşüncelerin pazarlanmasında uygulayabilmek, Peyzaj mimarlığında sağlıklı pazarlama kararları alabilecek analitik yetenekler kazanmak.
Ders Öğrenme Kazanımları - Ana pazar bölümlerini, ürün pazarlaması, endüstri büyüklüğü, rekabet, dağıtım kanalı performans ve strateji geliştirme gibi özel sektör pazarlamasının yapısını kavramak, Peyzaj mimarlığı disiplinde pazarlama uygulamalarını anlamak.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Derse giriş, müfredat ile devam ve sınav politikalarının tanıtımı, ödevler ve dersin işleniş şekli, yararlanılacak kaynaklar Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati
2. Hafta Giriş, işletme işlevleri ve pazarlamanın yeri, pazarlamanın gelişim süreci, pazarlama yaklaşımları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Pazarlama eylemleri, pazarlama karması ve pazarlama yönetimi Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Görsel Sunum
4. Hafta Pazarlama yönetimi kavramı ve ormancılıkta pazarlama, ormancılıkta pazarlama çevresi, ormancılıkta pazar ve pazar analizi Diğer Faaliyetler Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati
5. Hafta Peyzaj mimarlığında pazarlamanın yapısı ile ilgili sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum
6. Hafta Tüketici satın alma davranışları, hedef pazarın seçimi, Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım
7. Hafta Ürün ve hizmetler, üretim malları, hammaddeler: peyzaj mimarlığı odaklı değerlendirmeler Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Ders Saati
8. Hafta Ara sınav Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma
9. Hafta Ürün yaşam eğrisi ve özellikleri Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Ders Saati
10. Hafta Dağıtım kanalı, dağıtım kanalındaki eylemler ve peyzaj mimarlığındaki durumu Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati Görsel Sunum Sözel Anlatım
11. Hafta Peyzaj mimarlığında fiziksel dağıtım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Araştırma Ders Saati Görsel Sunum
12. Hafta Fiyatlandırma, fiyatlama politikaları, fiyatlama süreci, peyzaj mimarlığında fiyatlama Sözel Anlatım Görsel Sunum Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Diğer Faaliyetler
13. Hafta Satış ve tutundurma Ders Saati Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Sözel Anlatım Araştırma
14. Hafta Yeşil pazarlama, sertifikalı ürünler piyasası, ödev teslimi, öğrenci sunumları Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Araştırma Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
Kaynaklar
Mucuk, İ., 2016. Pazarlama İlkeleri, Genişletilmiş 20. Basım, Türkmen Kitabevi, İstanbul.
İlter, E., Ok, K., 2012. Ormancılık ve Orman Endüstrisinde Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi (Örnek Olaylarla), 3. Baskı, ISBN: 978-975-96967-5-7.
Pazarlama Yönetimi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Ders Kitabı
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 Ölçme Yöntemi
PY1 4 0 40
PY2 3 0 40,60
PY3 4 0 40,60
PY4 3 0 40,60
PY5 2 0 40
PY6 4 0 40,60
PY7 5 0 40,60
PY8 5 0 40,60
PY9 5 0 40,60
PY10 3 0 40,60
PY11 3 0 40,60
PY12 4 0 40,60
PY13 4 0 40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 2 28
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 20 1 20
Araştırma 15 1 15
Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 10 1 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 75
Dersin AKTS Kredisi 3,0