Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Tezi | PEM406 | 8. Yarıyıl | 0 + 2 | 1,0 | 2,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Türkçe |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Aybike Ayfer KARADAĞ Prof. Dr. Haldun MÜDERRİSOĞLU Prof. Dr. Osman UZUN Prof. Dr. Zeki DEMİR Dr. Öğr. Üyesi Güzide Pınar KÖYLÜ Arş. Gör. Sertaç KAYA Prof. Dr. Engin EROĞLU Doç. Dr. Özgür YERLİ Prof. Dr. Mehmet Kıvanç AK Doç. Dr. Serir UZUN |
Dersi Verenler |
Prof. Dr. Aybike Ayfer KARADAĞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırma ya da derleme yapabilme ve tez yazabilme yeteneği geliştirme. |
Dersin İçeriği | Araştırma sonucunda tez raporu yazımı öğrenilecektir. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Araştırma yapma, bu araştırmanın verilen format çerçevesinde raporlanması/tez yazımı öğrenilecektir. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Dersin amacınım tanımlanması, bilimsel etik | Görsel Sunum Sözel Anlatım |
2. Hafta | Araştırmada temel kavramlar (bilgi, bilgi türleri, bilim, araştırma, bilimsel araştırma, bilimsel araştırma çeşitleri, vd.) Araştırmanın gereği ve önemi, araştırmanın sınıflandırılması Araştırma konusu (problem), problem tanımlama, hipotez geliştirme, çalışma alanının belirlenmesi. Yöntem belirleme, verilerin toplanması, raporlama, kaynak gösterimi. | Sözel Anlatım Görsel Sunum |
3. Hafta | Öğrencilere ilişkin tez konusunun, probleminin ve amacının belirlenmesi, hipotez ve araştırma sorularının geliştirilmesi | Uygulama Sözel Anlatım Görsel Sunum |
4. Hafta | Çalışma alanının belirlenmesi, öneminin ortaya konulması | Görsel Sunum Uygulama Sözel Anlatım |
5. Hafta | Teze ilişkin kuramsal başlıkların araştırması, belirlenmesi ve yazılması | Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama |
6. Hafta | Teze ilişkin kuramsal başlıkların araştırması, belirlenmesi ve yazılması | Uygulama |
7. Hafta | Teze ilişkin kuramsal başlıkların araştırması, belirlenmesi ve yazılması | Uygulama |
8. Hafta | Ara sınav | |
9. Hafta | Teze ilişkin yöntemin araştırması, belirlenmesi ve yazılması | Uygulama Sözel Anlatım Görsel Sunum |
10. Hafta | Teze ilişkin bulguların ortaya konulması ve yazılması. | Uygulama Sözel Anlatım Görsel Sunum |
11. Hafta | Teze ilişkin bulguların ortaya konulması ve yazılması. | Uygulama |
12. Hafta | Teze ilişkin bulguların ortaya konulması ve yazılması. | Uygulama |
13. Hafta | Teze ilişkin sonuçların ortaya konulması, tartışmanın yapılması, öneriler geliştirilmesi. | Sözel Anlatım Uygulama Görsel Sunum |
14. Hafta | Teze ilişkin sonuçların ortaya konulması, tartışmanın yapılması, öneriler geliştirilmesi. | Uygulama |
Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E. Akgün, Ö. E., Kardeniz, Ş., Demirel, F. 2019. Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi, Ankara. |
Cengiz, E., Akyüz, İ., 2021. Tuzcuoğlu, A. Bilimsel Araştırma Teknikleri. İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi, İstanbul. Erişim Linki: http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/kamuy%C3%B6netimi_ue/bilmselara__.pdf Erişim Tarihi: 20.06.2021 |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | Ölçme Yöntemi |
---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Araştırma | 12 | 1 | 12 |
Görsel Sunum | 6 | 1 | 6 |
Arazi Çalışması | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 54 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |