Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Geleneksel Çerkez Edebiyatı II CER402 8. Yarıyıl 3 + 0 3,0 6,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Arş. Gör. Semra YILMAZ
Dersi Verenler Prof. Dr. Mira Khachemizova
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Çerkez edebiyat tarihinin zaman içindeki yolculuğunu öğretmek, 1950-1970 döneminin düşünce yapısını, edebi eserlerini, karakter yapılarını öğrencilere derinlemesine öğretmek.
Dersin İçeriği Yazarların edebi yolculuğu, en çok bilinen yazarlardan birinin bir eseri üzerine karakter ve tema analizi yapma, çerkez şiirleri.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenci en çok bilinen yazarları öğrenir.
- Öğrenci Çerkezce şiirler öğrenir.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Çerkez edebiyatının temelini atan yazarların ardından gelen yazarlar.
2. Hafta Çerkez edebiyatının temelini atan yazarların ardından gelen yazarlar.
3. Hafta Savaş temasını Çerkez edebiyatına dahil eden yazarlar: Andırhoye Huseyin, Meşbeşe İshak, Jane Kırımız, Hadeğalhe Asker.
4. Hafta Meşbeşe İshak'ın 1931'de yazdığı «Ц1ыф лъэшхэр» eserinde savaş teması.
5. Hafta Meşbeşe İshak'ın «Сидунай» eserinde peyzaj.
6. Hafta Meşbeşe İshak'ın «Хыуай» eserinde tarih teması.
7. Hafta Meşbeşe İshak'ın lirik anlayışı.
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Meşbeşe İshak'ın şiirleri: «Сылэжьак1у, сыжъонак1у, сыусак1у....»
10. Hafta Bereter Hamid'in sanatçı kişiliği
11. Hafta Jane Kırımız'ın sanatçı kişiliği
12. Hafta Andırhoy Huseyn'in edebi yolculuğu
13. Hafta Levsten Yusıf ve onun «Къушъхьэр къэнэфы» hikayesi
14. Hafta Hadeğale Asker
Kaynaklar
1.Адыгэ Республикэм итхак1охэр.-Мыекъуапэ, 2004
2. Вопросы истории адыгейской литературы.-Майкоп,2009.
3. Адыгэ литературэм итарихъ (История адыгейской литературы).- Майкоп, 2002
4. Чамоков Т. Проблемы развития адыгейской прозы//Дон1972, №2
5. Чамоков Т. В ритме эпохи,- Нальчик,1988.
6. Чамоков Т. В созвездии сияющего братства.-М.,1976.
7. И.Машбаш. Избранная лирика.- М., 1967.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 Ölçme Yöntemi
PY1 5 0 0 -
PY2 4 0 0 -
PY3 4 0 0 -
PY4 5 0 0 -
PY5 5 0 0 -
PY6 5 0 0 -
PY7 4 0 0 -
PY8 5 0 0 -
PY9 5 0 0 -
PY10 4 0 0 -
PY11 4 0 0 -
PY12 4 0 0 -
PY13 5 0 0 -
PY14 5 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 6 84
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 1,5 21
Diğer Faaliyetler 14 1 14
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 14 1 14
Ödev 2 14 1 14
Kısa Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 153
Dersin AKTS Kredisi 6,0