Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çerkezce Yazılı Anlatım II | CER304 | 6. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Anlatım |
Dersin Koordinatörü |
Arş. Gör. Semra YILMAZ |
Dersi Verenler |
Prof. Dr. Mira Khachemizova |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çerkezce yazı tarihinin ve günümüzdeki şeklinin anlaşılması. |
Dersin İçeriği | Farklı yazı türleri, dil öğrenmede yazının önemi, düzgün yazım, resimlere bakarak düşünceleri yazıya dökme. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenciler düşüncelerini yazıya dökmede başarılı olurlar. - Resim, video gibi araçlar yardımıyla öğrencilerin hayal dünyasına hitap edilerek kompozisyonlar yazmaları sağlanır. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Çerkez yazısının oluşumu | |
2. Hafta | Metinler üzerinde Çerkez yazısının incelenmesi. | |
3. Hafta | Yazı alıştırmaları. | |
4. Hafta | Belirli konularda düşünceleri yazıya dökme. | |
5. Hafta | Farklı konulardaki düşünceleri yazıya dökme. | |
6. Hafta | Peyzaj üzerine yazı. Meşbeşe İshak'ın şiirlerindeki peyzajı yazıya geçirme. | |
7. Hafta | Bir haber üzerine düşünceleri yazmak. | |
8. Hafta | Arasınav | |
9. Hafta | Kuyeko Nalbiy'in «Ч1ыгур сыгу къыщек1ок1ы» şiirinde anlatılanların yazıda ifade edilmesi. | |
10. Hafta | Mektup yazmak. | |
11. Hafta | Video veya resme bakarak çıkarımları yazmak. | |
12. Hafta | Yemıj Muliet'ın şiiri «Чэщ орэд» üzerine yazı. | |
13. Hafta | Tanımadığın biri üzerine düşüncelerini yazmak. | |
14. Hafta | Diyalog yazma. En iyi yazı yazanı bulma. |
1. Обучение письму на иностранном языке: назревшая необходимость. В.В. Бондарева. ELT, Dinternal, 1999. |
2. Обучение письму. Е.Н. Соловова. ELT, Dinternal, 2000. |
3. Composition. The Art and the Technique. M. O’Sullivan, 1988. |
4. Spotlight 2–11. V. Evans, J. Dooley. Просвещение, Express Publishing, 2009. |
5. Grammar Games. M. Rinvolucri. CUP, 1999. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 0 | 0 | - |
PY2 | 5 | 0 | 0 | - |
PY3 | 4 | 0 | 0 | - |
PY4 | 4 | 0 | 0 | - |
PY5 | 5 | 0 | 0 | - |
PY6 | 4 | 0 | 0 | - |
PY7 | 4 | 0 | 0 | - |
PY8 | 5 | 0 | 0 | - |
PY9 | 4 | 0 | 0 | - |
PY10 | 4 | 0 | 0 | - |
PY11 | 5 | 0 | 0 | - |
PY12 | 5 | 0 | 0 | - |
PY13 | 5 | 0 | 0 | - |
PY14 | 4 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |