Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yakın Dönem Çerkez Edebiyatı I | CER301 | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Anlatım |
Dersin Koordinatörü |
Arş. Gör. Semra YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çerkez Edebiyatının tarihini öğrenmek, 1920—1950'lerle başlayarak genişleyen Çerkez folklorü ve Çerkez edebiyatının doğuşu. |
Dersin İçeriği | Çerkez foklorü, Çerkez edebiyatı, Nart Destanları, Çeraşe Tembot «Насыпым игъогу» eseri. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenciler Çerkez edebiyatının doğuşu ve günümüze kadar gelişi hakkında yeterli düzeyde bilgiye sahiptir. - Öğrenciler Çerkez folkorü ile ilgili yeterli donanıma sahiptirler ve edebiyatla ilgili çalışmalara katkı sağlayacak düzeyde edebiyat bilgisine sahiptirler. - Öğrenciler Çerkez edebiyatına ait destan, hikaye, mitoloji vb. türlerdeki eserleri kapsamlı bir şekilde öğrenmiş ve konularla ilgili çalışma yapacak düzeye ulaşmışlardır. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Adıge, Kabardey, Çerkez Edebiyatı | |
2. Hafta | Çerkez edebiyatının ilk ürünleri: «Адыгэ макъ», Сб. «Псалъ»ямэхьан. | |
3. Hafta | Çerkez mitolojisiyle ilgili haberler- ilk sanat dergileri | |
4. Hafta | Nart Destanlarının doğuşu, Destanda kadın figürü olarak Setenay'ın işlenişi | |
5. Hafta | Nart Destanlarında kahramanlar: savsırıko | |
6. Hafta | Nart Destanlarında kahramanlar: Şebatnıko | |
7. Hafta | Nartlarda Hımışıko Peterez, Aşemez figürlerinin incelenmesi | |
8. Hafta | Çeraşe Tembot'un Sanatçılığı | |
9. Hafta | Çeraşe Tembot'un Sanatçılığı | |
10. Hafta | Çeraşe Tembot'un romanları | |
11. Hafta | Çeraşe Tembot'un «Шапсыгъэ пшъашъ» tarihi yansıtan eseri | |
12. Hafta | Çeraşe Tembot'un tarihi romanı «Шыу закъу» | |
13. Hafta | Çeraşe Tembot'un tarihi romanı «Шыу закъу» | |
14. Hafta | Çeraşe Tembot'un «Насыпым игъогу» eserinin incelenmesi |
1. Адыгэ Республикэм итхак1охэр.-Мыекъуапэ, 2004 |
2. Адыгэ литературэм итарихъ (История адыгейской литературы).- Майкоп, 2002 |
3. Гадагатль А.М. Героический эпос «Нарты» и его генезис.- Майкоп,1987. |
4. Нартхэр. Адыгэ л1ыхъужъ эпос..Т.1--Москва,1974. |
5. Хьак1эмыз Мир. Гъэш1э нап.- Мыекъуапэ,2002. |
6. Хачемизова М.Н. Художественный мир Тембота Керашева.- Майкоп, 2005. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
PY2 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 5 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
Diğer Faaliyetler | 13 | 1 | 13 |
Araştırma | 5 | 2,5 | 12,5 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 127,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5,0 |