Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yakın Dönem Çerkez Edebiyatı I CER301 5. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi Anlatım
Dersin Koordinatörü Arş. Gör. Semra YILMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Çerkez Edebiyatının tarihini öğrenmek, 1920—1950'lerle başlayarak genişleyen Çerkez folklorü ve Çerkez edebiyatının doğuşu.
Dersin İçeriği Çerkez foklorü, Çerkez edebiyatı, Nart Destanları, Çeraşe Tembot «Насыпым игъогу» eseri.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenciler Çerkez edebiyatının doğuşu ve günümüze kadar gelişi hakkında yeterli düzeyde bilgiye sahiptir.
- Öğrenciler Çerkez folkorü ile ilgili yeterli donanıma sahiptirler ve edebiyatla ilgili çalışmalara katkı sağlayacak düzeyde edebiyat bilgisine sahiptirler.
- Öğrenciler Çerkez edebiyatına ait destan, hikaye, mitoloji vb. türlerdeki eserleri kapsamlı bir şekilde öğrenmiş ve konularla ilgili çalışma yapacak düzeye ulaşmışlardır.
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Adıge, Kabardey, Çerkez Edebiyatı
2. Hafta Çerkez edebiyatının ilk ürünleri: «Адыгэ макъ», Сб. «Псалъ»ямэхьан.
3. Hafta Çerkez mitolojisiyle ilgili haberler- ilk sanat dergileri
4. Hafta Nart Destanlarının doğuşu, Destanda kadın figürü olarak Setenay'ın işlenişi
5. Hafta Nart Destanlarında kahramanlar: savsırıko
6. Hafta Nart Destanlarında kahramanlar: Şebatnıko
7. Hafta Nartlarda Hımışıko Peterez, Aşemez figürlerinin incelenmesi
8. Hafta Çeraşe Tembot'un Sanatçılığı
9. Hafta Çeraşe Tembot'un Sanatçılığı
10. Hafta Çeraşe Tembot'un romanları
11. Hafta Çeraşe Tembot'un «Шапсыгъэ пшъашъ» tarihi yansıtan eseri
12. Hafta Çeraşe Tembot'un tarihi romanı «Шыу закъу»
13. Hafta Çeraşe Tembot'un tarihi romanı «Шыу закъу»
14. Hafta Çeraşe Tembot'un «Насыпым игъогу» eserinin incelenmesi
Kaynaklar
1. Адыгэ Республикэм итхак1охэр.-Мыекъуапэ, 2004
2. Адыгэ литературэм итарихъ (История адыгейской литературы).- Майкоп, 2002
3. Гадагатль А.М. Героический эпос «Нарты» и его генезис.- Майкоп,1987.
4. Нартхэр. Адыгэ л1ыхъужъ эпос..Т.1--Москва,1974.
5. Хьак1эмыз Мир. Гъэш1э нап.- Мыекъуапэ,2002.
6. Хачемизова М.Н. Художественный мир Тембота Керашева.- Майкоп, 2005.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 Ölçme Yöntemi
PY1 5 0 0 0 -
PY2 5 0 0 0 -
PY3 4 0 0 0 -
PY4 5 0 0 0 -
PY5 5 0 0 0 -
PY6 4 0 0 0 -
PY7 4 0 0 0 -
PY8 5 0 0 0 -
PY9 5 0 0 0 -
PY10 4 0 0 0 -
PY11 5 0 0 0 -
PY12 4 0 0 0 -
PY13 5 0 0 0 -
PY14 4 0 0 0 -
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati 14 5 70
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2 28
Diğer Faaliyetler 13 1 13
Araştırma 5 2,5 12,5
Ara Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 127,5
Dersin AKTS Kredisi 5,0