Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I | AIB101 | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Anlatım |
Dersin Koordinatörü |
Arş. Gör. Semra YILMAZ |
Dersi Verenler |
Öğr. Gör. Tuğba AŞAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Atatürk İlke ve İnkılâplarının amaçlarını öğretmek ve benimsetmek. |
Dersin İçeriği | Fransız Devrimi ve etkileri, Osmanlı'da Batılılaşma Çabaları, Tanzimat ve Islahat Fermanları, I. ve II. Meşrutiyet ve sonuçları, Balkan ve I. Dünya Savaşları, Mondros Mütarekesi, Ulusal Mücadelenin Başlaması, Ulusal Mücadelenin Başlaması, Sevr ve Lozan Antlaşmaları, Türk Siyasal Yaşamı. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Öğrenci Türk Devriminin oluşum koşullarını öğrenecek, diğer devrimlerle karşılaştırılmasını yapabilecektir. - Türk inkılâp tarihini değerlendirebilme - Kuvayi Milli Mücadelesi, kongreler, müzakere ve anlaşmaları değerlendirebilme |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Modernleşme ve Avrupa, Fransız Devrimi ve etkileri | |
2. Hafta | Modernleşme ve Avrupa, Fransız Devrimi ve etkileri | |
3. Hafta | Osmanlı'da Batılılaşma Çabaları, Tanzimat ve Islahat Fermanları | |
4. Hafta | Osmanlı'da Batılılaşma Çabaları, Tanzimat ve Islahat Fermanları | |
5. Hafta | I. ve II. Meşrutiyet ve sonuçları, Balkan ve I. Dünya Savaşları | |
6. Hafta | I. ve II. Meşrutiyet ve sonuçları, Balkan ve I. Dünya Savaşları | |
7. Hafta | Mondros Mütarekesi, Ulusal Mücadelenin Başlaması | |
8. Hafta | Arasınav | |
9. Hafta | Örgütlenme ve Silahlı Mücadele | |
10. Hafta | Örgütlenme ve Silahlı Mücadele | |
11. Hafta | Örgütlenme ve Silahlı Mücadele | |
12. Hafta | Sevr ve Lozan Antlaşmaları, Türk Siyasal Yaşamı | |
13. Hafta | Sevr ve Lozan Antlaşmaları, Türk Siyasal Yaşamı | |
14. Hafta | Sevr ve Lozan Antlaşmaları, Türk Siyasal Yaşamı |
Türkkaya Ataöv, ABD, NATO ve Türkiye |
Şerafettin Turan, Türk Devrim Tarihi, 5 Kitap Tarık Zafer Tunaya, Türkiye’de Siyasi Partiler |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
PY3 | 1 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 1 | 0 | 0 | 0 | - |
PY5 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
PY6 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
PY7 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
PY8 | 2 | 0 | 0 | 0 | - |
PY9 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
PY10 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
PY11 | 4 | 0 | 0 | 0 | - |
PY12 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 3 | 0 | 0 | 0 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
Araştırma | 10 | 0,5 | 5 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 51 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |