Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Sanat Tarihi GRA2131 3. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşullar Yok
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Ders
Dersin Verilişi yüz-yüze
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Sevgi BAYRAM
Dersi Verenler Öğr. Gör. Sevgi BAYRAM
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrencinin Çağdaş Türk sanatının özelliklerini kavraması ve döneme ait eserlerin belgesel ve biçimsel çözümlemesini yapması.
Dersin İçeriği Bu ders, batılılaşma dönemi Türk sanatının özelliklerini ve sanatçılarını, döneme ait sanat eserlerini belgesel ve biçimsel açıdan incelemeyi, Cumhuriyet dönemi Türk sanatının özelliklerini ve sanatçılarını, döneme ait sanat eserlerini belgesel ve biçimsel açıdan incelemeyi içerir.
Ders Öğrenme Kazanımları - Öğrenci Türk Sanatı Tarihi , sanatçılarını ve eserlerini bilmeli
- Dönemin sanat eserlerini Belgesel ve biçimsel analiz edebilmeli
- Haftalık yapılan araştırmalar ile sınıfta sunuş yapabilme
- Türk sanatı eserlerini çözümleyebilme
- Dönemlere göre malzeme, yapım tekniği, süsleme tekniği ve üslup özelliği ayırt edebilme
Haftalık Konular (İçerik)
Hafta Konular Öğretim Yöntemleri
1. Hafta Batılılaşma Dönemi Türk Sanatı
2. Hafta Çağdaş Türk Sanatına Giriş
3. Hafta Minyatürden Resme
4. Hafta Asker Ressamlar Kuşağı ve 1914 Çallı Kuşağı
5. Hafta Sanayi-i Nefise’den Cumhuriyete Heykel ve mimarî
6. Hafta Geleneksel Süsleme Sanatları
7. Hafta CUMHURİYET DÖNEMİ VE SONRASI ÇAĞDAŞ TÜRK SANATI
8. Hafta Ara sınav- CUMHURİYET DÖNEMİ VE SONRASI ÇAĞDAŞ TÜRK SANATI
9. Hafta Müstakiller , D Grubu, Yeniler Grubu, 1940 Sonrası Gelişmeler
10. Hafta Günümüz Türk Resim Sanatı
11. Hafta Cumhuriyet Dönemi Heykel ve Mimari Sanatı
12. Hafta Kimlik Arayışı, I.Ulusal Mimarlık Akımı, II. Ulusal Mimarlık Akımı
13. Hafta 1950’ler ve Modernizm ,1970’lerden Günümüze , Geleneksel Süsleme Sanatları
14. Hafta Final- 1950’ler ve Modernizm ,1970’lerden Günümüze , Geleneksel Süsleme Sanatları
Kaynaklar
 AKSOY F., “Naif Sanat Türk Naifleri”, Ak Yayınları 1990  BAŞKAN S., “Tanzimattan Cumhuriyete Türkiye’de Resim” T.C. Kültür Bakanlığı Sanat Eserleri,  Başvuru Eserleri Dizisi – 150, Ankara 1997  BAŞKAN S., “19. yüzyıldan Günümüze Türk Ressamları” T.C. Kültür Bakanlığı, Sanat Eserleri Dizisi – 14, Ankara 1991  BAŞKAN S., “Ankara Devlet Resim ve Heykel Müzesi”, Ak Yayınları Kültür ve Sanat Kitapları:47 Yeni Dizi: 1, Ankara 1989  BERK N., K. Özsezgin, “Cumhuriyet Dönemi
Materyal Paylaşımı
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik Katkı Düzeyi DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 Ölçme Yöntemi
PY2 1 0 0 5 0 0 40,60
PY3 3 5 5 0 5 4 40,60
PY4 5 0 5 5 5 0 40,60
PY8 5 0 5 5 5 0 40,60
PY11 3 5 5 4 5 5 40,60
PY13 5 5 5 0 5 0 40,60
PY14 5 5 5 0 5 5 40,60
*DK = Ders Kazanımı.
0 1 2 3 4 5
Ders Katkı Düzeyi Yok Çok Düşük Düşük Orta Yüksek Çok Yüksek
Ölçme Yöntemi Yazılı sınav Sözlü sınav Ödev/Proje Laboratuvar Çalışması Sunum /Seminer
AKTS / İş Yükü Tablosu
Etkinlik Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 4 5 20
Final 1 2 2
Sınıf İçi Etkinlik 14 2 28
Toplam İş Yükü 51
Dersin AKTS Kredisi 2,0