Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kişilerarası İlişkiler | HMF103 | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, düz anlatım, soru-cevap,tartışma |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Aysel KARACA |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Aysel KARACA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda hemşirelik 1. sınıf öğrencilerinin kendilerini tanımada farkındalık oluşturmaları, kişiler arası iletişim konusunda standart bilgi beceri ve tutum kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | kendini Tanıma, Duygu Düşünce Davranış, Davranış Biçimleri |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Kendini tanıma kavramını açıklayabilmeleri - Kendini tanımayı etkileyen faktörleri ayırt edebilmeleri - Kendini tanımanın ilişkilerini nasıl etkileyeceğini ifade edebilmeleri - Kendini tanımayı artırmanın yollarını bilmeleri - Öğrencilerin atılgan davranmayı engelleyen faktörleri sayabilmeleri - Atılgan davranış özelliklerini ayırt edebilmeleri - Atılgan davranma örneklerini doğru bir şekilde uygulayabilmeleri. - İsteğini iletirken kendisini etkileyen iç ve dış faktörleri sıralayabilmeleri - İsteği iletirken yaşadıkları güçlükleri sıralayabilmeleri - İstek iletme ilkelerini doğru bir şekilde uygulayabilmeleri - Etkili baş etme yöntemlerini söyleyebilmeleri |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | KENDİNİ TANIMANIN ÖNEMİ | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Uygulama Ders Saati Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler |
2. Hafta | KENDİNİ TANIMA PENCERESİ | Sözel Anlatım Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Ders Saati |
3. Hafta | KENDİNİ TANIMAYI ETKİLEYEN FAKTÖRLER | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati |
4. Hafta | DUYGU VE DAVRANIŞLARIN KAYNAĞI | Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati |
5. Hafta | DUYGULARIN FARKINA VARMA VE DUYGULARIN KABULU | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler |
6. Hafta | DUYGULARIN FARKINA VARMA VE DUYGULARIN KABULU | Sözel Anlatım Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Ders Saati |
7. Hafta | DUYGU VE DÜŞÜNCELERİN SAĞLIKLA İLİŞKİSİ | Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Ders Saati Sözel Anlatım |
8. Hafta | ARA SINAV | |
9. Hafta | KENDİ DAVRANIŞ ÖZELLİKLERİNİ TANIMA | Ders Saati Sözel Anlatım Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler |
10. Hafta | ATILGAN DAVRANIŞ GELİŞTİRME | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Sözel Anlatım Uygulama |
11. Hafta | ATILGAN DAVRANIŞ GELİŞTİRME | Araştırma Uygulama Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler |
12. Hafta | BEN DİLİ İLE KENDİNİ İFADE ETME | Araştırma Uygulama Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
13. Hafta | KENDİ KENDİNE YARDIM | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Uygulama |
14. Hafta | DERSİN DEĞERLENDİRİLMESİ | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati Sözel Anlatım Uygulama Diğer Faaliyetler |
1. Karaca, A., AÇIKGÖZ, F., & Demirezen, D. (2019). Hemşirelik öğrencileri için terapötik iletişim becerileri ölçeğinin geliştirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 10(2), 72-79. |
2. Gökçe, E., Atıcı, M., & Arslan, S. (2021). Hemşireler ile hastalar arasındaki iletişim sorunları ve beklentiler: Nitel bir araştırma*. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 8(2), 171-180. |
Üstün, B., Akgün, E., & Partlak, N. (2005). Hemşirelikte iletişim becerileri öğretimi. Okullar Yayınevi. |
Cüceloğlu, D. (2000). İnsan insana. İstanbul: Remzi Kitabevi. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | DK11 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 40,60 |
PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 40,60 |
PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 40,60 |
PY5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 40,60 |
PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 40,60 |
PY7 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 40,60 |
PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 40,60 |
PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 40,60 |
PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40,60 |
PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 11 | 1 | 11 |
Araştırma | 10 | 1 | 10 |
Ödev 2 | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 51 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2,0 |