Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretmenlik Uygulaması II | MB402 | 8. Yarıyıl | 2 + 6 | 5,0 | 10,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Doç. Dr. Osman AKTAN |
Dersi Verenler |
Doç. Dr. Osman AKTAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin özel eğitimle ilgili yasaları öğrenmelerini sağlamak, anekdot kaydı tutmalarını, kaba değerlendirme formu geliştirmelerini, hedef davranış belirleyerek uygun davranış değiştirme tekniğini kullanmalarını, bir beceri ve bir kavramın öğretimini planlayarak uygulamalarını ve yapacakları planları geliştirecekleri uygun araç-gereçler yardımıyla uygulamalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Kavram, beceri, oyun ve akademik alanlarda belirlenen becerilerde öğretim yapma, yaptığı öğretime ilişkin kayıt tutma, kalıcılık ve genelleme çalışmaları yapma ve kayıtların grafiksel gösterimi, davranış değiştirme programı hazırlama ve uygulama, anekdot kaydı tutma, anekdot kaydını ABC kaydına çevirme, tuttuğu kayıtlardan, bir öğrencinin değiştirilecek bir davranışını belirleme, değiştirme tekniğine karar verme, seçtiği davranış değiştirme tekniğini uygulama, uygulamaya ilişkin günlük kayıt tutma, uygulama sonucunda davranış değiştirme uygulaması sonuç raporu yazma. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Sınıfın haftalık ders programını, öğrenci listesini, yıllık ve ünite planlarını alarak inceler ve uygulama dosyasına koyar. - İki farklı dersin planını “Ben olsaydım nasıl yapardım?” şeklinde düşünür ve planladığı şeklini yazarak uygulama dosyasına koyar. - Öğrencilerin gereksinimleri doğrultusunda BEP hazırlar. - Belirlediği bir kavram öğretimi için öğretim programı hazırlar. - Hazırladığı kavram öğretimi programını uygular. - Kavram öğretim programının sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Öğrencilerle ilk toplantının yapılarak okullar ve gruplar hakkında bilgi verilir ve ""Öğretmenlik Uygulaması I Dersi Yönerge’si"" öğrencilere açıklanır. | Ders Saati Sözel Anlatım |
2. Hafta | Öğrenciler sınıf ortamında gözlem yaparak haftalık ders programını, öğrenci listesini edinir, sınıftaki ziksel düzenlemeleri içeren ve öğrencilerin yerlerini gösteren sınıf krokisini çizer ve dosyasına koyar. | Uygulama Sözel Anlatım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
3. Hafta | Sınıfta bulunan “en az iki öğrenci” için “Zihinsel Yetersizliği Olan Bireyler İçin Performans Belirleme Formunu” kullanarak öğrencinin ilk değerlendirmesini (kaba değerlendirme) yapar. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Sözel Anlatım Uygulama |
4. Hafta | Hedef öğrenci için her gün 1 kez olmak üzere “en az iki farklı derste” 15 dakika süre ile anektod kaydı tutar ve azaltılmak istenen hedef davranışı belirler ve tanımlar. | Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
5. Hafta | Kaba değerlendirme sonuçlarına göre, öğrencinin öncelikli gereksinimleri doğrultusunda, öğretim yapacağı öncelikli en fazla 6 amaç (artırılmak istenen davranış) ve azaltılmak istenen 1 problem davranışı belirler | Araştırma Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
6. Hafta | Azaltılmak istenen hedef davranış için davranışın pro lini çıkartır (davranış pro li, hedef davranışa ilişkin uygun gözlem kayıt tekniği kullanarak staja gidilen iki gün her derste yapılır) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Uygulama |
7. Hafta | Davranış pro li sonucuna göre azaltılmak istenen hedef davranış için Ortam-Davranış-Sonuç (ODS) analizi yapılır. | Uygulama Araştırma |
8. Hafta | Ara sınav | Uygulama |
9. Hafta | ODS analizi tamamlanmış olan davranış için en az 3 oturum başlama düzeyi verisi toplar ve grafiğe işler | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama |
10. Hafta | Davranış hakkında topladığı tüm verileri raporlaştırır. | Uygulama Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
11. Hafta | Amaç listesinde yer alan artırılmak istenen davranışlar için en az 3 oturum başlama düzeyi verilerini toplar. | Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Uygulama |
12. Hafta | Başlama düzeyi verilerini tamamlayanlar BÖP hazırlamaya başlar. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Uygulama |
13. Hafta | Öğretime başlar ve öğretim oturumlarında veri toplamaya devam eder ve topladığı verileri grafiğe günlük olarak işler. | Ders Saati Uygulama |
14. Hafta | Öğretime başlar ve öğretim oturumlarında veri toplamaya devam eder ve topladığı verileri grafiğe günlük olarak işler. | Araştırma Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 40,60 |
PY2 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 40,60 |
PY3 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | - |
PY5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40,60 |
PY7 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 40,60 |
PY8 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
PY9 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
Araştırma | 14 | 1 | 14 |
Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 |
Sözel Anlatım | 14 | 1 | 14 |
Görsel Sunum | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
Ödev 1 | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Uygulama DS | 14 | 1 | 14 |
Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 266 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10,0 |