Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Eğitimi | SNZ102 | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ECEVİT |
Dersi Verenler |
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ECEVİT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğretmen adaylarının çevre bilinci kazanmasını ve bu bilinci ilköğretimde etkili bir şekilde aktarabilme becerisi geliştirmesini amaçlamaktadır. Adaylar, çevresel sorunları ve insan faaliyetlerinin çevre üzerindeki etkilerini analiz edebilecek, enerji kullanımı, atık yönetimi gibi konularda sürdürülebilirlik bakış açısı kazanacaktır. Ayrıca, sınıf içi ve sınıf dışı etkinliklerle çevre bilincini uygulamalı olarak öğretebilecek bilgi ve donanımı edineceklerdir. Ders sonunda adaylar, çevre eğitimi konusunda duyarlı, bilinçli ve eleştirel düşünebilen öğretmenler olarak yetişmiş olacaklardır. |
Dersin İçeriği | Giriş ve Çevre Bilinci: Çevre bilinci kavramı ve öğretim gruplarının oluşturulması. Çevresel Sorunlar Üzerine Makale Analizi: Çevre bilinciyle ilgili akademik makalelerin incelenmesi. Çevrenin Temel Öğeleri: Hava, su, toprak ve biyolojik çeşitlilik gibi çevre unsurlarının incelenmesi. Çevresel Tehditler: Kentleşme, atık yönetimi ve kimyasal maddelerin çevreye etkileri. İnsan Etkinliklerinin Çevreye Etkisi: Enerji, ulaşım, tarım, ormancılık ve turizmin çevre üzerindeki etkileri. Küresel Çevre Sorunları: İklim değişikliği, ozon tabakası, asit yağmurları ve denizlerin korunması. Değerler Eğitimi: Tüketim, sağlık, çevre ve vatandaşlık hakları. Çevre Eğitimi Uygulamaları: Sınıf içi ve dışı öğrenci merkezli çevre eğitimi etkinlikleri. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Temel ekolojik bilgilere sahip olabilme. - Çevre sorunları hakkında bilinçlenebilme. - Çevre sorunlarının çözümüne aktif olarak katılabilme. - Çevre sorunlarını öğretmen olarak kavratabilme . |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Dersin Tanıtımı, Grupların oluşturulması | Görsel Sunum Ders Saati Diğer Faaliyetler |
2. Hafta | Çevre bilinci | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum Ders Saati |
3. Hafta | Çevrenin Öğeleri: Hava ve Su | Ders Saati Görsel Sunum Araştırma Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
4. Hafta | Çevrenin Öğeleri: Toprak ve Biyolojik çeşitlilik | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama |
5. Hafta | Çevrenin Öğeleri: Kentleşme, Görünmeyen Tehditler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Uygulama Ders Saati Görsel Sunum |
6. Hafta | Çevrenin Öğeleri: Atıklar, kimyasal maddeler | Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama Görsel Sunum |
7. Hafta | İnsan Etkinlikleri ve Etkileri: Enerji, Ulaşım | Ders Saati Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Araştırma Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
8. Hafta | Ara sınav | Uygulama |
9. Hafta | İnsan Etkinlikleri ve Etkileri: Tarım, Ormancılık ve Turizm | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Ders Saati Görsel Sunum Uygulama Diğer Faaliyetler |
10. Hafta | Küresel Sorunlar: İklim Değişikliği, Ozon Tabakası | Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Uygulama |
11. Hafta | Küresel Sorunlar: Asit yağmurları, Okyonus ve Denizler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Araştırma |
12. Hafta | Değerler: Tüketim, Sağlık ve Çevre | Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum Uygulama |
13. Hafta | Değerler: Vatadaşlık Hakları ve Gelecekteki Dünyamız | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Uygulama Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
14. Hafta | İlköğretimde çevre eğitimi, sınıf içi ve sınıf dışı öğrenci merkezli etkinlikler | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Görsel Sunum |
"Yeşil Kutu", Kaynak, Çevre ve İklim Derneği (REC) tarafından geliştirilen, öğretmen ve öğrencilere yönelik çok amaçlı bir çevre eğitim programıdır. Bu program, ders planları ve bilgi içeren çalışma notlarının yer aldığı bir öğretmen el kitabı, animasyon ve kısa filmlerin bulunduğu bir DVD, çevre konularında kapsamlı bilgilerin yer aldığı etkileşimli bir CD ve ikilem oyunlarından oluşmaktadır. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|---|
PY1 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 40,60 |
PY2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 40,60 |
PY3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 40,60 |
PY4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 40,60 |
PY5 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 40,60 |
PY6 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 40,60 |
PY7 | 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 40,60 |
PY8 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 40,60 |
PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40,60 |
PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 40,60 |
PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 40,60 |
PY12 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 40,60 |
PY13 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 40,60 |
PY14 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 40,60 |
PY15 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 | 40,60 |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 25,5 | 3 | 76,5 |
Toplam İş Yükü | 76,5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4,0 |