Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkçe Öğretimi | SNZ204 | 4. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
Ön Koşullar | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ders |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Fatih Çetin ÇETİNKAYA |
Dersi Verenler |
Arş. Gör. Behlül Bilal SEZER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türkçeyi sevmelerini, doğru ve etkili kullanmalarını sağlamak, Zihinsel gelişimlerine uygun olarak anlama, sıralama, sınıflama, sorgulama, ilişki kurma, eleştirme, tahmin etme, analiz-sentez yapma ve değerlendirme gibi zihinsel becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Türkçe öğretiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler; okuma, yazma, dinleme, konuşma, görsel okuma ve sunu; anlama becerilerinin geliştirilmesi; okuma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi; okuma metinlerinin yapısı; bilgilendirici ve hikâye edici metinlerin öğretimi; metinler arası okuma ve yazma; metinlerden anlam kurma, metinlerle ilgili sorular ve türleri; okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşüncenin geliştirilmesi; ana fikir öğretimi ve yöntemleri; okumanın amaçları, türleri ve kuralları; okuma, yazma, dinleme, konuşma ve anlamanın değerlendirilmesi; İlköğretim Türkçe programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi, programa ilişkin örnek etkinlik uygulamaları. |
Ders Öğrenme Kazanımları |
- Türkçe dil öğretiminde kullanılan temel kuramları ve yöntemleri tanıyabileceksiniz. - Okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinin geliştirilmesine yönelik stratejiler geliştirebileceksiniz. - Dil öğretiminde etkili materyaller hazırlama ve değerlendirme yöntemlerini uygulayabileceksiniz. |
Hafta | Konular | Öğretim Yöntemleri |
---|---|---|
1. Hafta | Dil Öğretimine Giriş | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Araştırma Ders Saati Sözel Anlatım |
2. Hafta | Dil Öğretim Kuramları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Görsel Sunum |
3. Hafta | Dil Bilgisi Öğretimi | Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler |
4. Hafta | Okuma Becerilerinin Geliştirilmesi | Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati |
5. Hafta | Yazma Becerilerinin Geliştirilmesi | Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Uygulama |
6. Hafta | Dinleme Becerilerinin Geliştirilmesi | Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Sözel Anlatım |
7. Hafta | Konuşma Becerilerinin Geliştirilmesi | Görsel Sunum Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Araştırma |
8. Hafta | Vize Sınavı | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Görsel Sunum Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
9. Hafta | Dil Öğretiminde Materyal Geliştirme | Araştırma Diğer Faaliyetler Sözel Anlatım Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Görsel Sunum |
10. Hafta | Teknolojinin Dil Öğretiminde Kullanımı | Ders Saati Araştırma Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
11. Hafta | Türkçe Öğretiminde Değerlendirme Yöntemleri | Diğer Faaliyetler Görsel Sunum Sözel Anlatım Uygulama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Araştırma Ders Saati |
12. Hafta | Türkçe Dil Bilgisi ve Uygulamaları | Uygulama Ders Saati Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları Diğer Faaliyetler Araştırma Görsel Sunum Sözel Anlatım |
13. Hafta | Dil Öğretiminde Kültürel Unsurlar | Sözel Anlatım Görsel Sunum Diğer Faaliyetler Uygulama Ders Saati Araştırma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
14. Hafta | Final Sınavı | Uygulama Görsel Sunum Ders Saati Araştırma Sözel Anlatım Diğer Faaliyetler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
Akyol, H. (2011). Yeni Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. |
Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press. |
Program Yeterlilik | Katkı Düzeyi | DK1 | DK2 | DK3 | Ölçme Yöntemi |
---|---|---|---|---|---|
PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PY3 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PY12 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY13 | 0 | 0 | 0 | 0 | - |
PY14 | 5 | 5 | 5 | 5 | - |
PY15 | 2 | 2 | 2 | 2 | - |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Ders Katkı Düzeyi | Yok | Çok Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | Çok Yüksek |
Ölçme Yöntemi | Yazılı sınav | Sözlü sınav | Ödev/Proje | Laboratuvar Çalışması | Sunum /Seminer |
Etkinlik | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 4 | 4 | 16 |
Toplam İş Yükü | 76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3,0 |