Rapor Tarihi: 26.12.2025 22:19
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yaz Stajı I-Şantiye Stajı | MMR300 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 0 + 0 | 0,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ercan ÖZGAN |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Ercan ÖZGAN (Güz) |
| Dersin Amacı | Öğrencinin mimari uygulamaları yerinde (şantiyede) görüp, pratik yaparak inşaat ve uygulamaları hakkında bilgi ve deneyim kazanması. |
| Dersin İçeriği | Şantiyelerde Kaba Ve İnce Yapım İle İç Mekan Düzenlemeye Yönelik Uygulama Çalışmalarının Yapılması; Şantiye Bürolarında Yeni Yapı Üretimine Yönelik Şantiye İle İlgili Üretim, Yapım Ve Montaj İçin Gerekli Çizimlerin, Rölöve Ve Ayrıntı Çizimlerin, Maliyet Analizleri Ve Keşiflerin, Restorasyon Projesi Gibi Çalışmaların Yapılması. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Mimari uygulamalar (inşaat) konusunda bilgi sahibi olur. |
| 2 | Yerinde uygulama projeleri (as built) konusunda bilgi sahibi olur. |
| 3 | Mimari proje ve mühendislik projeleri ile şantiye arasındaki ilişkileri kurgular. |
| 4 | Bir inşaat şantiyesinin işletmesi konusunda bilgi sahibi olur. |
| 5 | Bir şantiyede; mimar-usta başı, usta vb. çalışanlar arasında çalışma prensipleri ve ilişkileri konusunda bilgi sahibi olur. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Şantiye Stajı | |
| 2. Hafta | Şantiye Stajı | |
| 3. Hafta | Şantiye Stajı | |
| 4. Hafta | Şantiye Stajı | |
| 5. Hafta | Şantiye Stajı - Rapor Teslimi | |
| 6. Hafta | Şantiye Stajı - Rapor Teslimi | |
| 8. Hafta | Sözlü Mülakat |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Mimarlık bilgisi edinmek | ✔ | |||||
| 2 | Toplumsal ve çevresel sorunlara duyarlı, sürdürülebilir tasarımlar için bilimsel ve teknolojik açıdan bilgi toplamak | ✔ | |||||
| 3 | Mimarlık alanında bilimsel araştırma yapabilme, eleştirel düşünmek | ✔ | |||||
| 4 | Mesleki uygulamalarda paydaşlarla birlikte çalışabilmek | ✔ | |||||
| 5 | Fiziksel çevre ve insan davranışları bağlamında ihtiyaçları ve kültürel farklılıkları tanımak | ✔ | |||||
| 6 | Disiplinlerarası etkileşim gerektiren araştırma takımlarında etkinlik göstermek | ✔ | |||||
| 7 | Meslek pratiğini geliştirme bağlamında güncel teknolojileri takip etmek | ✔ | |||||
| 8 | Literatür takibi, proje sunumu ve makale yazımı için grafik teknikleri ve akıcı İngilizce kullanmak | ✔ | |||||
| 9 | Mesleki alanda bağımsız ve eleştirel düşünmek | ✔ | |||||
| 10 | Çağdaş teknolojiyi kullanarak mimari sorunlara yönelik özgün, yaratıcı çözümler üretmek | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Final | 1 | 1 | 1 |
| Uygulama | 25 | 2 | 50 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||