Rapor Tarihi: 22.12.2025 17:51
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Genel Biyoloji II (Zooloji) | BYL102 | Türkçe | Zorunlu | 4 + 2 | 5,0 | 8,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Barış GÜLCÜ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bilimsel düşünceyi geliştirmek, biyoloji bölümü derslerinin temelini oluşturacak bilgilerin kazandırılması ve biyolojiyi kavratmak |
| Dersin İçeriği | Bilim ve bilimsel yöntem, canlılığın oluşumu ve yaşamın başlangıcı, Yaşamın kimyasal ve hücresel temeli, zoolojinin tarihçesi, Zoolojinin tanımı ve zoolojideki bilim dalları. – Sitoloji: Hücre kimyası (inorganik ve organik moleküller); - Hücrenin genel özellikleri, - Hücrelerin yapısı: Hücre membranı, protoplazma, organeller: (endoplazmik retikulum, ribozom, mitokondrium, Golgi, lizozom, sentrozom, vakuol), nukleus; - Nukleusun yapısı; kromozom; Hücre bölünmesi, mitoz ve mayoz; protein sentezi; Canlı sistemlerin organizasyonu: - Histoloji: Epitel doku, Bağ ve destek doku (yağ, kıkırdak, kemik, kan), Kas doku, Sinir doku; Üreme: eşeysiz, eşeyli, özel çoğalmalar; Sistemler- Hayvanların sınıflandırılması: Bir hücreliler, Çok hücreli organizmalar: Süngerler, Sölenteratlar, Yassı kurtlar, Yumuşakçalar, Halkalı kurtlar, Eklem bacaklılar, Derisi dikenliler, Kordatlar |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Canlı türlerini tanıma, canlıları yapısal ve işlevsel olarak kavrama. |
| 2 | Canlıları oluşturan hücre, doku, organ ve organ sistemlerini tanıma, işlevlerini kavrama |
| 3 | Canlıların kimyasal içeriğini kavrama |
| 4 | Organizmaların maruz kaldığı biyolojik süreçleri değerlendirme |
| 5 | Canlılığın kökeni, canlıların gelişim süreci ve kalıtım kavramını öğrenme, bu doğrultuda canlı çeşitliliğini yorumlayabilme. |
| 6 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebileceğini gösterebilmek, bireysel ve takım çalışması yetisi kazandırmak |
| 7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Bilim ve bilimsel yöntem, canlılığın oluşumu ve yaşamın başlangıcı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Yaşamın kimyasal ve hücresel temeli, zoolojinin tarihçesi, Zoolojinin tanımı ve zoolojideki bilim dalları. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Sitoloji: Hücre kimyası (inorganik ve organik moleküller); - Hücrenin genel özellikleri. | |
| 4. Hafta | Hücrelerin yapısı: Hücre membranı, protoplazma, organeller: (endoplazmik retikulum, ribozom, mitokondrium, Golgi, lizozom, sentrozom, vakuol). | |
| 5. Hafta | nukleus; - Nukleusun yapısı; kromozom; Hücre bölünmesi, mitoz ve mayoz. | |
| 6. Hafta | Protein sentezi | |
| 7. Hafta | Canlı sistemlerin organizasyonu: - Histoloji: Epitel doku, Bağ ve destek doku (yağ, kıkırdak, kemik, kan), Kas doku, Sinir doku. | |
| 8. Hafta | Üreme: eşeysiz, eşeyli, özel çoğalmalar; Sistemler. | |
| 9. Hafta | Ara sınav | |
| 10. Hafta | Hayvanların sınıflandırılması: Bir hücreliler. | |
| 11. Hafta | Çok hücreli organizmalar: Süngerler | |
| 12. Hafta | Sölenteratlar, Yassı kurtlar. | Araştırma |
| 13. Hafta | Yumuşakçalar, Halkalı kurtlar. | |
| 14. Hafta | Eklem bacaklılar, Derisi dikenliler, Kordatlar. | Diğer Faaliyetler |
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|
| Ders Kitabı veya Notu |
|
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 1 | 38 | 38 | |
| Ödev 2 | 1 | 38 | 38 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 14 | 2 | 28 | |
| Uygulama DS | 1 | 40 | 40 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 4 | 56 | |
| Toplam İş Yükü | 204 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 8,0 | ||