Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Miyokardiyal İskemi ve Reperfüzyon Hasarı BIO633 Türkçe Zorunlu 2 + 2 3,0 8,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Verilişi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Salih Tunç KAYA
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Bu dersin amacı, miyokardiyal iskemi ve reperfüzyon hasarı sonucunda hücresel değişikleri ve mekanizmalarını ve ritim bozukluğu olarak adlandırılan aritmiler ve enfarktüs hakkında genel bilgileri sağlamaktır.
Dersin İçeriği İskemi-reperfüzyon hasarına giriş, Miyokardiyal iskemi, Miyokardiyal reperfüzyon, Miyokardiyal iskemi/reperfüzyon hasarı: Mekanizmaları ve tedavi açısından çıkarımlar, Kardiyo koruma, İskemik önkoşullama, İskemik ardkoşullama, İskemi-reperfüzyon hasarı için deneysel modeller, Miyokardiyal iskemi/reperfüzyon hasarı: Apoptoz, Miyokardiyal iskemi/reperfüzyon hasarı: Nekroz, Miyokardiyal iskemi/reperfüzyon hasarı: Ferroptoz, İskemi ve Reperfüzyon hasarını Azaltmaya Yönelik Güncel Stratejiler, Mitokondriyal Disfonksiyon ve Miyokardiyal iskemi/reperfüzyon hasarı, MikroRNA'lar ve Miyokardiyal iskemi/reperfüzyon hasarı
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Miyokardiyal iskemi ve reperfüzyon hasarı hem deneysel hem de teorik olarak bilir.
2 Hasarın hücresel mekanizmasını açıklayabilir.
3 Aritmi ve enfarktüsü tanımlayabilir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta İskemi-reperfüzyon hasarına giriş Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
2. Hafta Miyokardiyal İskemi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
3. Hafta Miyokardiyal Reperfüzyon Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
4. Hafta Miyokardiyal iskemi/reperfüzyon hasarı: Hasar mekanizmaları ve tedavi açısından çıkarımlar
5. Hafta Kardiyoproteksiyon mekanizmaları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
6. Hafta İskemik önkoşullanma
7. Hafta İskemil ard-koşullanma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
8. Hafta İskemi-reperfüzyon hasarı için deneysel modeller / Ara Sınav Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
9. Hafta Miyokardiyal iskemi/reperfüzyon hasarı: Apoptoz Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
10. Hafta Miyokardiyal iskemi/reperfüzyon hasarı: Nekroz Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
11. Hafta Miyokardiyal iskemi/reperfüzyon hasarı: Ferroptoz Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
12. Hafta İskemi ve Reperfüzyon Hasarını Azaltmaya Yönelik Güncel Stratejiler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
13. Hafta Mitokondriyal Disfonksiyon ve Miyokardiyal iskemi/reperfüzyon hasarı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
14. Hafta MikroRNA'lar ve Miyokardiyal iskemi/reperfüzyon hasarı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanında bilgi birikimini güncel ve uzmanlık düzeyinde geliştirir, bu alanda edindiği uzmanlık düzeyinde bilgileri alanına yenilik getirecek biçimde değerlendirme, yorumlama, uygulama ve özgün tasarımlar geliştirme yönünde kullanabilir
2 Biyolojinin gerek deneysel gerekse teorik alanlarında bağımsız problem tanımlama, karşılaştırma, analiz etme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
3 Biyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntemleri ile modern laboratuvar tekniklerini ve biyolojik analiz yöntemlerini tanıma ve kullanma becerisi kazanır.
4 Fen bilimleri alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi kazanır
5 Biyoloji alanındaki yeni bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, sentezleme ve kullanabilme becerisi kazanır.
6 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, biyoloji alanı ile ilgili yeni düşünce, yöntem ve/veya deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi kazanır; edindiği kazanımlar sayesinde, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz edip yorumlayabilir.
7 Biyoloji alanında uzmanlık düzeyinde edindikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
10 Biyoloji alanındaki gelişmeleri takip eder, bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veritabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır.
11 Biyoloji alanında karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir.
12 Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilir, farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi edinir.
13 Biyoloji alanında uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimi sayesinde, uzman kişiler ile alanındaki konuları tartışırken özgün fikirler üretebilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir.
14 Kendi alanındaki bilimsel bilgileri okuyup anlayacak ve ifade edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur; yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir.
15 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır.
16 Araştırmalarını etik zeminde yürütme bilinci geliştirir, bilimsel çalışmalarının kurgulanması, verilerin toplanması, yorumlanması, yayınlanması süreçlerinde ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği kazanır
17 Yaşam boyu öğrenme stratejilerini benimser ve çalışmalarını yürütürken kullanır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3
PY1 4 4 4
PY2 5 5 5
PY3 5 5 5
PY4 4 4 4
PY5 5 5 5
PY6 5 5 5
PY7 5 5 5
PY10 5 5 5
PY11 5 5 5
PY12 5 5 5
PY13 5 5 5
PY14 5 5 5
PY15 4 4 4
PY16 5 5 5
PY17 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Pathophysiology of Ischemia Reperfusion Injury and Use of Fingolimod in Cardioprotection, ISBN 978-0-12-818023-5
  • Myocardial Ischemia and Reperfusion, Hardcover ISBN 978-0-7923-8173-0 Published: 31 May 1999
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2 28
Araştırma 14 2 28
Görüşme 14 3 42
Sunum (Hazırlık) 14 3 42
Uygulama 14 2 28
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Sınıf İçi Etkinlik 4 1 4
Toplam İş Yükü 204
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 8,0