Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Balıklarda Yaş Belirleme Yöntemleri BIO612 Türkçe Zorunlu 2 + 2 3,0 8,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Verilişi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Deniz YAĞLIOĞLU
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Öğrencilerin balıklarda yaş tayininde kullanılan dokular ve yaş belirleme yöntemleri ile ilgili bilgi ve beceri kazanmasını sağlamak
Dersin İçeriği Giriş, Sklerokronoloji ve tarihçesi Kalsifiye yapı tipleri, Otolitler, Pullar, İskelet) Kalsifiye yapı tipleri, Otolitler, Pullar, İskelet) Sklerokronolojik çalışmalar Geçerlilik ve doğrulama yöntemleri Büyüme ve analizleri Analizlerin ekolojik uygulamaları Ara sınav Bilgisayar destekli yaş tayini Otolit mikrokimyası Otolit mikrokimya uygulamaları Hazırlık ve gözlem teknikleri Kalsifiye yapıların hazırlanması Kalsifiye yapıların hazırlanması Örneklerin korunma teknikleri
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrenci balıklarda yaş tayininde kullanılan dokular ve yaş belirleme yöntemleri ile ilgili bilgi ve beceri kazanacaktır
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Giriş, Sklerokronoloji ve tarihçesi Uygulama
2. Hafta Kalsifiye yapı tipleri, (Otolitler, Pullar, İskelet) Uygulama
3. Hafta Kalsifiye yapı tipleri, (Otolitler, Pullar, İskelet) Uygulama
4. Hafta Sklerokronolojik çalışmalar Uygulama
5. Hafta Geçerlilik ve doğrulama yöntemleri Uygulama
6. Hafta Büyüme ve analizleri Uygulama
7. Hafta Analizlerin ekolojik uygulamaları Uygulama
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Bilgisayar destekli yaş tayini Uygulama
10. Hafta Otolit mikrokimyası Uygulama
11. Hafta Otolit mikrokimya uygulamaları Uygulama
12. Hafta Hazırlık ve gözlem teknikleri Uygulama
13. Hafta Kalsifiye yapıların hazırlanması Uygulama
15. Hafta Örneklerin korunma teknikleri Uygulama
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji alanında bilgi birikimini güncel ve uzmanlık düzeyinde geliştirir, bu alanda edindiği uzmanlık düzeyinde bilgileri alanına yenilik getirecek biçimde değerlendirme, yorumlama, uygulama ve özgün tasarımlar geliştirme yönünde kullanabilir
2 Biyolojinin gerek deneysel gerekse teorik alanlarında bağımsız problem tanımlama, karşılaştırma, analiz etme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
3 Biyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntemleri ile modern laboratuvar tekniklerini ve biyolojik analiz yöntemlerini tanıma ve kullanma becerisi kazanır.
4 Fen bilimleri alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi kazanır
5 Biyoloji alanındaki yeni bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, sentezleme ve kullanabilme becerisi kazanır.
6 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, biyoloji alanı ile ilgili yeni düşünce, yöntem ve/veya deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi kazanır; edindiği kazanımlar sayesinde, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz edip yorumlayabilir.
7 Biyoloji alanında uzmanlık düzeyinde edindikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
8 Meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde mesleki bilgiye sahip olur; lisansüstü eğitim süresince katılınan çalıştay, seminer ve konferans gibi bilimsel etkinliklerde, benzer konularda çalışan meslektaşları ile iletişim kurarak biyoloji alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını bir topluluk içerisinde yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve biyoloji alanında gelişen literatürü takip etme ve kullanabilme yeteneğini edinir.
9 Biyoloji alanındaki bilimsel araştırmalarda takım çalışmalarına etkin olarak katılır ve gerektiğinde liderlik yapabilir; sorumluluk alma becerisi geliştirir ve işbirliğine açıktır.
10 Biyoloji alanındaki gelişmeleri takip eder, bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veritabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır.
11 Biyoloji alanında karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir.
12 Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilir, farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisi edinir.
13 Biyoloji alanında uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimi sayesinde, uzman kişiler ile alanındaki konuları tartışırken özgün fikirler üretebilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir.
14 Kendi alanındaki bilimsel bilgileri okuyup anlayacak ve ifade edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur; yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir.
15 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri takip ederek, problemlerini çözecek şekilde araştırmalarında etkin olarak kullanır.
16 Araştırmalarını etik zeminde yürütme bilinci geliştirir, bilimsel çalışmalarının kurgulanması, verilerin toplanması, yorumlanması, yayınlanması süreçlerinde ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği kazanır
17 Yaşam boyu öğrenme stratejilerini benimser ve çalışmalarını yürütürken kullanır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1
PY1 5
PY2 5
PY3 5
PY4 5
PY5 4
PY6 4
PY7 3
PY8 3
PY9 3
PY10 5
PY11 3
PY12 4
PY13 4
PY14 3
PY15 4
PY16 5
PY17 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Panfili, J., Potual, H., Troadec, H. And Wright P.J., 2002. Manual of Fish Sclerochronology. Brest, France: Ifremer-IRD coedition, 464 p
  • Sparre, P. and Venema, S.C., 1992. Introduction to Tropical Fish Stock Assessment. FAO Fisheries Technical Paper No:306.1, Rev. 1. Rome, FAO, 376 p.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 1 43 43
Ödev 2 1 42 42
Final 1 2 2
Uygulama 14 2 28
Uygulama DS 1 45 45
Sınıf İçi Etkinlik 14 3 42
Toplam İş Yükü 204
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 8,0