Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
AE-DOĞA SPORLARI BEÖ310 Türkçe Zorunlu 6. Yarıyıl 1 + 2 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Sunuş yoluyla öğretim, inceleme, gözlem, grup tartışması ve değerlendirmesi, soru ve cevap, takım çalışması, belgesel, tanıtım vb. film izleme, alan/saha gezisi, kamp uygulaması: kampta yaşantı-eğitim süreci KAMP SÜRECİ: (2-6 günlük kamp uygulama süreci deniz kenarında veya ormanda veya açık alanda doğanın içinde o gün ki şartlara göre yapılacaktır)
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Doğa sporları ve aktiviteleri (Bisiklet, yürüyüş, kampçılık, oryantiring, dağcılık, izcilik, yamaç paraşütü, kır koşusu, tırmanış ve kamp gibi bazı açık alan ve doğada yapılan rekreasyon aktivitelerini vb.), doğa ile ilgili güvenlik, disiplin ve uygulama ile ilgili kavram, tanım, prensip ve yönetmelikler incelenecek ve doğa sporlarına ilişkin farkındalık, bilgi, beceri ve tutum kazanılması sağlanacaktır.
Dersin İçeriği 1. Doğa, doğa eğitimi ve doğa sporları ve aktiviteleri ile ilgili temel kavramlar, felsefesi ve sosyolojisi 2. Doğada yapılan spor ve rekreatif programların özellikleri, çeşitleri ve sınıflandırılması 3. Doğada yapılan spor ve rekreatif programların organizasyon ve uygulama prensipleri, 4. Doğada yapılan spor ve rekreatif programların eğitimdeki önemi 5. Dünyada ve Türkiye’de doğa spor ve rekreatif programların örnekleri (amaçları, uygulama özellikleri vb.) 6. Doğa sporları veya doğa kampı uygulaması (yaşayarak öğrenme süreci): Doğa kampı veya doğa spor kampı uygulaması
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Doğa, doğa eğitimi ve doğa sporları ve aktiviteleri ile ilgili temel kavramları, felsefesini ve sosyolojisini genel olarak açıklayabilir
2 Doğada yapılan spor ve rekreatif programların özellikleri, çeşitleri ve sınıflandırılması ile ilgili bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarır
3 Doğada yapılan spor ve rekreatif programların eğitimdeki önemini kavrar
4 Doğada yapılan spor ve rekreatif programların organizasyon ve uygulama prensipleri hakkında temel bilgi kazanır
5 Dünyada ve Türkiye’de doğa spor ve rekreatif programlarının örnekleri hakkında tartışabilir
6 Doğa sporları veya doğa kampı uygulaması (yaşayarak öğrenme süreci): Doğa kampı veya doğa spor kampı uygulamasında temel beceri ve tutum kazanır
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Doğa, doğa eğitimi ve doğa sporları ve aktiviteleri ile ilgili temel kavramlar
2. Hafta Doğa, doğa eğitimi ve doğa sporları ve aktiviteleri ile ilgili felsefe
3. Hafta Doğa, doğa eğitimi ve doğa sporları ve aktiviteleri ile ilgili sosyoloji
4. Hafta Doğada yapılan spor ve rekreatif programların özellikleri, çeşitleri ve sınıflandırılması
5. Hafta Doğada yapılan spor ve rekreatif programların özellikleri, çeşitleri ve sınıflandırılması
6. Hafta Doğada yapılan spor ve rekreatif programların özellikleri, çeşitleri ve sınıflandırılması
7. Hafta Doğada yapılan spor ve rekreatif programların eğitimdeki önemi
8. Hafta ARA SINAV/ ÖDEV
9. Hafta Doğada yapılan spor ve rekreatif programların organizasyon ve uygulama prensipleri,
10. Hafta Dünyada ve Türkiye’de doğa spor ve rekreatif programların örnekleri (amaçları, uygulama özellikleri vb.)
11. Hafta Dünyada ve Türkiye’de doğa spor ve rekreatif programların örnekleri (amaçları, uygulama özellikleri vb.)
12. Hafta Doğa sporları veya doğa kampı uygulaması (yaşayarak öğrenme süreci): Doğa kampı veya doğa spor kampı uygulaması
13. Hafta Doğa sporları veya doğa kampı uygulaması (yaşayarak öğrenme süreci): Doğa kampı veya doğa spor kampı uygulaması
14. Hafta Doğa sporları veya doğa kampı uygulaması (yaşayarak öğrenme süreci): Doğa kampı veya doğa spor kampı uygulaması
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Kitap: Çelebi Müberra & Özbey Selhan. 2017. Spor Bilimlerine Giriş. (Editör: Mirzeoğlu Nevzat; Geliştirilmiş 2.Baskı) Çoklu Yazar; Bölüm 11: Rekreasyon ss:265-294).
  • Kitap: Çelebi Müberra & Altun Akbaba Sadegül. 2018. Doğa Eğitimi. Gazi Kitapevi, Ankara.
  • Kitap: Daly, J., Recreation and Spor Planning and Design, Human Kinetics, USA, 2000
  • Kitap: Graham J.Outdoor Leadership. Pub.The Mountaineers, WA, 1997
  • Kitap: Kraus, Richard. Recreation Programming. Pub.Allyn&Bacon, MA, 1997
  • Kitap:Torkildsen G.Leisure and Recreation Management, Pub.E& FN SPON
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınavlar
Ödev 1 5 5 25
Ödev 2 1 10 10
Uygulama 1 41,5 41,5
Toplam İş Yükü 76,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0