| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| AE-BECERİ ÖĞRENİMİ | BEÖ306 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Öznur KARADAĞ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Spor becerilerinin öğrenilmesinin temel doğasını, hareket öğrenim ve stratejisini , beceri analiz, öğrenme ve öğretim durumlarını, becerilerin öğrenim ve performansında kişisel farklılıkları anlama değerlendirme. |
| Dersin İçeriği | Organizmanın beceriyi öğrenmesi ve becerilerin edinilmesindeki kuramsal süreçleri incelemektir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenme ve performansta hata düzeltme, geri bildirim v.b. öğretim. kolaylıklarını bilir ve uygular. |
| 2 | Harekete dayalı öğrenme ve performansı ölçme ve değerlendirmesini yapabilir. |
| 3 | Harekete dayalı öğrenmenin tanım ve modellerini bilir ve uygular. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Organizmanın beceriyi öğrenmesi ve becerilerin edinilmesindeki kuramsal süreçleri incelemektir. | |
| 2. Hafta | Beceri öğrenimi ve kavramlarına Giriş: Motor Performansın Ölçülmesi. | |
| 3. Hafta | Motor Kontrol kavramları: Motor Kontrol Kuramları. | |
| 4. Hafta | Motor Kontrol kavramları: Derin duyum ve görü. | |
| 5. Hafta | Motor Kontrol kavramları: Kompleks Motor Becerilerin Kontrolü. | |
| 6. Hafta | Motor Kontrol Hazırlık ve Dikkat: Motor Kontrol Sistemi ve Koordineli Hareketler. | |
| 7. Hafta | Motor Kontrol Hazırlık ve Dikkat: Motor Beceri ve Dikkat. | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Öğrenme Çevresi: Alıştırma ve Testlerde performansın gözlemi. | |
| 10. Hafta | Öğrenme Çevresi: Performans Karakteristikleri ve Beceri Öğrenimi. | |
| 11. Hafta | Öğrenme Çevresi: Beceri Transferi. | |
| 12. Hafta | Öğrenme Çevresi: Gösterim ve Arttırılmış Geribildirim. | |
| 13. Hafta | Öğrenme Çevresi: Alıştırma Durumları; Alıştırma deneyimlerinde çeşitlilik. | |
| 14. Hafta | Öğrenme Çevresi: Alıştırma Durumları; Alıştırma Miktarları, Mental alıştırma. | |
| 15. Hafta | Final sınavı |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar;öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecini tanımlar.Alanıyla ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ✔ | |||||
| 3 | Yakın disiplinlerle ilişkilerini ve alanındaki örgütlerle nasıl bağlantılar kurabileceğini açıklar.Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | ✔ | |||||
| 6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri kültürel ve etik değerlere bağlı kalarak iş hayatında kullanır. | ✔ | |||||
| 11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 |
| PY11 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|