| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| MB- EĞİTİM SOSYOLOJİSİ | BEÖ109 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Levent GÖRÜN (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin, eğitim ve toplum ilişkisini anlamalarını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders, eğitimi toplumsal bir sistem olarak ele alır ve eğitimin işlevlerini bu bağlamda değerlendirir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | eğitim sosyolojisi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
| 2 | eğitimin toplumsal işlevlerinin sonuçlarını tartışır. |
| 3 | eğitimi toplumsal bir kurum olarak tanımlar. |
| 4 | eğitim ile toplumsal sınıflar ve toplumsal hareketlilik arasındaki ilişkileri yorumlar. |
| 5 | eğitimde fırsat ve olanak eşitliği kavramlarını açıklar. |
| 6 | gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin eğitim sorunlarına örnekler verir. |
| 7 | eğitimin toplum üzerindeki etkisini yorumlar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Eğitim sosyolojisinin alanı ve temel kavramlar | |
| 2. Hafta | Toplumsal bir kurum olarak eğitim | |
| 3. Hafta | Eğitimin toplumsal süreklilikteki rolü ve önemi | |
| 4. Hafta | Eğitimin toplumsal değişmedeki rolü | |
| 5. Hafta | Eğitimin sosyo-politik işleyiş üzerindeki etkisi | |
| 6. Hafta | ara sınav | |
| 7. Hafta | Eğitimde fırsat ve olanak eşitliği | |
| 8. Hafta | Toplumsal tabakalaşma ve eğitim | |
| 9. Hafta | Toplumsal hareketlilik ve eğitim | |
| 10. Hafta | Aile ve eğitim | |
| 11. Hafta | ara sınav | |
| 12. Hafta | Okul-çevre ilişkileri | |
| 13. Hafta | Küreselleşmenin eğitime etkileri | |
| 14. Hafta | Eğitim sorunları ve eğitim reformları |
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|