| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dünya Edebiyatı | TRÖ404 | Türkçe | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Yahya AYDIN | 
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Dünya edebiyatlarını tanıtmak. | 
| Dersin İçeriği | Dünya edebiyatından Türkçeye özenle çevrilmiş ve dünya edebiyatında tanınmış kitapların okunması ve çözümlenmesi. Dünya klasiklerinden yapılacak bir seçkinin, ezberci ve geleneksel özetleme, karakter tahlili ve betimleme anlayışına kaymadan, çağdaş edebiyat çözümleme anlayışları doğrultusunda incelenmesi. Okuma Eğitimi dersinde kazanılan ipuçlarını kullanarak eleştirel okuma uygulamaları. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Dünya ülkelerinin edebiyatlarını tanıyacaklardır. | 
| 2 | Dünya edebiyatının seçkin eserlerini okuyacak ve değerlendireceklerdir. | 
| 3 | Türk ve Dünya edebiyatları arasında mukayeseler yapabileceklerdir. | 
| 4 | Dünya edebiyatındaki gelişmeleri takip etmeye çalışacaklardır. | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Eski Yunan ve Latin dünyası, din ve mitoloji, insanı ve evreni algılayış tarzı. | |
| 2. Hafta | Homeros'un destanları | |
| 3. Hafta | Hesiodos ve Sappho'nun şiirleri. | |
| 4. Hafta | Ağlatı ve Güldürü örnekleri, Düşünsel ürünler. | |
| 5. Hafta | Kahramanlık ve şovalyelik destanları. | |
| 6. Hafta | Dante ve Shakespeare, eserleri, etkileri. | |
| 7. Hafta | Ara Sınav | |
| 8. Hafta | Hümanizm ve Klasisizm akımlarının Dünya edebiyatındaki temsilcileri ve örnekleri. | |
| 9. Hafta | Romantizm ve Realizm akımlarının Dünya edebiyatındaki temsilcileri ve örnekleri. | |
| 10. Hafta | Natüralizm ve Parnasizm akımlarının Dünya edebiyatındaki temsilcileri ve örnekleri. | |
| 11. Hafta | Sembolizmin Dünya edebiyatındaki temsilcileri, sembolist şiir örneklerinden hareketle akımın özelliklerinin vurgulanması. | |
| 12. Hafta | Fütürizm, Dadaizm ve Sürrealizmin Dünya edebiyatındaki temsilcileri ve örnekleri. | |
| 13. Hafta | Egzistansiyalizm ve insana bakış kavramının açıklanması. | |
| 14. Hafta | Genel Sınav | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar. | ✔ | |||||
| 2 | Türkçe Dersi Öğretim Programı’nı bütün yönleriyle tanır; program doğrultusunda öğrencilerin bireysel farklılıklarını (hazırbulunuşluk, özel eğitim gereksinimi, ana dili vb.) dikkate alarak öğretim süreçlerini planlar ve uygular. | ✔ | |||||
| 3 | Bilim ve teknoloji okuryazarı bir Türkçe öğretmeni olarak bilimsel bilgiye ulaşma, yeni çalışmaları izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 4 | Türkçe öğretmenliğinin ulusal ve uluslararası farklı kültürler ile felsefi ve sosyolojik temellere göre durumuna ve mevcut statüsü bilgisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 5 | Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili temel kaynakları, süreli yayınları, ulusal ve uluslararası örgütlerin eğitim raporlarını izler; yorumlar ve kullanır. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | 
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY13 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY14 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY15 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Ders İçi  | 
                                            Ders Saati (14 Hafta) | 2 | 12 | 24 | 
| 
                                                    Ders Dışı  | 
                                            Araştırma | 1 | 14 | 14 | 
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 30 | 30 | 
| Final | 1 | 30 | 30 | |
| Toplam İş Yükü | 98 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||