Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dünya Edebiyatı TRÖ404 Türkçe Zorunlu 8. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Yahya AYDIN
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Dünya edebiyatlarını tanıtmak.
Dersin İçeriği Dünya edebiyatından Türkçeye özenle çevrilmiş ve dünya edebiyatında tanınmış kitapların okunması ve çözümlenmesi. Dünya klasiklerinden yapılacak bir seçkinin, ezberci ve geleneksel özetleme, karakter tahlili ve betimleme anlayışına kaymadan, çağdaş edebiyat çözümleme anlayışları doğrultusunda incelenmesi. Okuma Eğitimi dersinde kazanılan ipuçlarını kullanarak eleştirel okuma uygulamaları.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Dünya ülkelerinin edebiyatlarını tanıyacaklardır.
2 Dünya edebiyatının seçkin eserlerini okuyacak ve değerlendireceklerdir.
3 Türk ve Dünya edebiyatları arasında mukayeseler yapabileceklerdir.
4 Dünya edebiyatındaki gelişmeleri takip etmeye çalışacaklardır.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Eski Yunan ve Latin dünyası, din ve mitoloji, insanı ve evreni algılayış tarzı.
2. Hafta Homeros'un destanları
3. Hafta Hesiodos ve Sappho'nun şiirleri.
4. Hafta Ağlatı ve Güldürü örnekleri, Düşünsel ürünler.
5. Hafta Kahramanlık ve şovalyelik destanları.
6. Hafta Dante ve Shakespeare, eserleri, etkileri.
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Hümanizm ve Klasisizm akımlarının Dünya edebiyatındaki temsilcileri ve örnekleri.
9. Hafta Romantizm ve Realizm akımlarının Dünya edebiyatındaki temsilcileri ve örnekleri.
10. Hafta Natüralizm ve Parnasizm akımlarının Dünya edebiyatındaki temsilcileri ve örnekleri.
11. Hafta Sembolizmin Dünya edebiyatındaki temsilcileri, sembolist şiir örneklerinden hareketle akımın özelliklerinin vurgulanması.
12. Hafta Fütürizm, Dadaizm ve Sürrealizmin Dünya edebiyatındaki temsilcileri ve örnekleri.
13. Hafta Egzistansiyalizm ve insana bakış kavramının açıklanması.
14. Hafta Genel Sınav
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar.
2 Türkçe Dersi Öğretim Programı’nı bütün yönleriyle tanır; program doğrultusunda öğrencilerin bireysel farklılıklarını (hazırbulunuşluk, özel eğitim gereksinimi, ana dili vb.) dikkate alarak öğretim süreçlerini planlar ve uygular.
3 Bilim ve teknoloji okuryazarı bir Türkçe öğretmeni olarak bilimsel bilgiye ulaşma, yeni çalışmaları izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
4 Türkçe öğretmenliğinin ulusal ve uluslararası farklı kültürler ile felsefi ve sosyolojik temellere göre durumuna ve mevcut statüsü bilgisine sahiptir.
5 Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili temel kaynakları, süreli yayınları, ulusal ve uluslararası örgütlerin eğitim raporlarını izler; yorumlar ve kullanır.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
13 En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
14 Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir.
15 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4
PY1 3 3 3 3
PY2 3 3 3 3
PY3 1 1 1 1
PY4 1 1 1 1
PY5 1 1 1 1
PY6 5 5 5 5
PY7 1 1 1 1
PY8 1 1 1 1
PY13 1 1 1 1
PY14 1 1 1 1
PY15 5 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Kudret, C. 1980; Batı Edebiyatından Seçme Parçalar; İnkılâp ve Aka Yayınları, İstanbul. Özdemir, E. 1999; Türk ve Dünya Edebiyatında Dönemler Yönelimler, Bilgi Yayınevi, Ankara. Kırkambar/Rümuz-ül Edep. İstanbul: İletişim Yayınları. Kundera, M. (2012) Roman Sanatı. İstanbul: Can Yayınları. Aytaç, G. (2019). Goethe ve Dünya Edebiyatı. Ankara: Hece Yayınları.Damrosch, D.(2013). Dünya Edebiyatı Nedir?. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 2 12 24
Ders Dışı
Araştırma 1 14 14
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 98
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0