| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Konuşma Eğitimi | TRÖ304 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Özlem ŞAHİN | 
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Konuşma yöntem ve tekniklerini uygular. Konuşma etkinliklerini çeşitli değişkenler açısından kontrol eder. | 
| Dersin İçeriği | Konuşma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. Düşüncenin betimlenmesi, açılımı, savunulması ve kanıtlanması, örneklenerek açık seçik biçimde üretim aşamasına sokuluşunun mercek altına alınması. Konuşma organları, diyafram kontrolü. Ses çalışmaları. Belli bir konuda akıcı ve güzel konuşma becerisinin geliştirilmesi. Öğretmen adaylarının, ilköğretim Türkçe dersleri için çeşitli konuşma alıştırmalarıyla tanıştırılmaları ve konuşma becerilerini geliştirebilmeleri için uygulama ortamlarının hazırlanması. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Konuşma becerisinin kuramsal boyutlarını bilir | 
| 2 | Konuşmanın önemini kavrar. | 
| 3 | Belirli bir konuda güzel ve akıcı konuşma gerçekleştirebilir. | 
| 4 | Konuşma etkinliklerinde konuşma süresini verimli kullanır. | 
| 5 | Konuşma becerisini ölçme ve değerlendirme tekniklerini uygular. | 
| 6 | Konuşma becerisi bakımından Türkçe ders kitaplarını değerlendirir. | 
| 7 | Topluluk önünde rahat bir şekilde konuşabilir. | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Konuşma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. | |
| 2. Hafta | Düşüncenin betimlenmesi | |
| 3. Hafta | Düşüncenin açılımı | |
| 4. Hafta | Düşüncenin savunulması | |
| 5. Hafta | Diyafram kontrolü, diyafram nefesi kavramı ve uygulanması hakkında bilgi veril | |
| 6. Hafta | Sesin nitelikleri ses alıştırmaları hakkında örneklerle bilgi verilmesi. | |
| 7. Hafta | Konuşma ve ses kusurları hakkında bilgi verilmesi. | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Konuşma organları, diyafram kontrolü. | |
| 10. Hafta | Ses çalışmaları. | |
| 11. Hafta | Belli bir konuda akıcı ve güzel konuşma becerisinin geliştirilmesi | |
| 12. Hafta | Soluk noktalaması ve beden dili kavramlarının konuşmalara kattığı etkinin örneklerle açıklanması. | |
| 13. Hafta | Konuşma becerilerini geliştirebilmeleri için uygulama ortamlarının hazırlanması. | |
| 14. Hafta | Genel Sınav | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar. | ✔ | |||||
| 2 | Türkçe Dersi Öğretim Programı’nı bütün yönleriyle tanır; program doğrultusunda öğrencilerin bireysel farklılıklarını (hazırbulunuşluk, özel eğitim gereksinimi, ana dili vb.) dikkate alarak öğretim süreçlerini planlar ve uygular. | ✔ | |||||
| 3 | Bilim ve teknoloji okuryazarı bir Türkçe öğretmeni olarak bilimsel bilgiye ulaşma, yeni çalışmaları izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 4 | Türkçe öğretmenliğinin ulusal ve uluslararası farklı kültürler ile felsefi ve sosyolojik temellere göre durumuna ve mevcut statüsü bilgisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 5 | Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili temel kaynakları, süreli yayınları, ulusal ve uluslararası örgütlerin eğitim raporlarını izler; yorumlar ve kullanır. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY13 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY14 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY15 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Ders İçi  | 
                                            Ders Saati (14 Hafta) | 4 | 12 | 48 | 
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 30 | 30 | 
| Final | 1 | 50 | 50 | |
| Toplam İş Yükü | 128 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||