| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Okuma Eğitimi | TRÖ303 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Elif Emine BALTA | 
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Okuma becerisiyle ilgili temel kavramları öğretmek, Okuma alışkanlığının kazandırılmasıyla ilgili bilgilerin paylaşılması, okuma türlerini uygulamalı şekilde göstermek. | 
| Dersin İçeriği | Okuma becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. Toplumda okuma alışkanlığının yaygınlaşması için yapılması gerekenler ve okuma becerisine yönelik tekniklerin incelenmesi. Okuma çeşitleri ve amaca bağlı olarak okuma çeşidinin seçimi. Türkçe eğitiminde okuma becerisini geliştirme çalışmaları. ‘Eleştirel okuma’ kavramını metinlerden yola çıkarak örnekleme, eleştirel okuma çalışmaları ve alıştırmaları yapma. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Okuma becerisinin kuramsal boyutlarını kavrayacaklardır | 
| 2 | Eleştirel okuyucu kimliğini kazanacaklardır | 
| 3 | Okuma eyleminin estetik zevk ve bilgi edinmedeki rolünü kavrayacaklardır. | 
| 4 | Güncel Türkçe öğretim programına göre okuma becerisini değerlendirecek | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Okuma kavramı, Okumanın unsurları, Okumanın önemi | |
| 2. Hafta | Okuma ve anlama, Okuma ilkeleri | |
| 3. Hafta | Metin ve türleri, Edebi metin, Düşünce metinleri, Güncel veya resmi metinler | |
| 4. Hafta | Farklı metin türlerinde okuduğunu anlama, metinlerarası okuma, okunabilirlik | |
| 5. Hafta | Okuma eğitiminde etkili olan etkenler | |
| 6. Hafta | Kelime hazinesinin önemi ve zenginleştirilmesi | |
| 7. Hafta | Ara sınav | |
| 8. Hafta | Okuma alışkanlığı ve ülkemizde okuma alışkanlığı | |
| 9. Hafta | Çocukların okuma eğilimleri ve yaşlara göre kitap listesi oluşturma | |
| 10. Hafta | Türkçe programlarında okuma eğitimi | |
| 11. Hafta | Okuma türleri | |
| 12. Hafta | Okuma türleri | |
| 13. Hafta | Okuma türleri | |
| 14. Hafta | Genel Sınav | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar. | ✔ | |||||
| 2 | Türkçe Dersi Öğretim Programı’nı bütün yönleriyle tanır; program doğrultusunda öğrencilerin bireysel farklılıklarını (hazırbulunuşluk, özel eğitim gereksinimi, ana dili vb.) dikkate alarak öğretim süreçlerini planlar ve uygular. | ✔ | |||||
| 3 | Bilim ve teknoloji okuryazarı bir Türkçe öğretmeni olarak bilimsel bilgiye ulaşma, yeni çalışmaları izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 4 | Türkçe öğretmenliğinin ulusal ve uluslararası farklı kültürler ile felsefi ve sosyolojik temellere göre durumuna ve mevcut statüsü bilgisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 5 | Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili temel kaynakları, süreli yayınları, ulusal ve uluslararası örgütlerin eğitim raporlarını izler; yorumlar ve kullanır. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | 
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY13 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY14 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY15 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Ders İçi  | 
                                            Ders Saati (14 Hafta) | 4 | 14 | 56 | 
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 20 | 20 | 
| Final | 1 | 50 | 50 | |
| Toplam İş Yükü | 126 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||