| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dinleme Eğitimi | TRÖ301 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Onur ER | 
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Dinleme becerisini geliştiren yöntem ve teknikleri uygular. Dinleme etkinliklerini çeşitli değişkenler açısından kontrol eder. | 
| Dersin İçeriği | Dinleme becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. Toplumda dinleme alışkanlığının yaygınlaşması için yapılması gerekenler ve dinleme becerisine yönelik tekniklerin incelenmesi. Dinleme çeşitleri ve amaca bağlı olarak dinleme çeşidinin seçimi. Türkçe eğitiminde dinleme becerisini geliştirme çalışmaları.Eleştirel dinleme çalışmaları ve alıştırmaları yapma. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Dinleme becerisinin öneminin farkına varır | 
| 2 | Dinleme yöntemlerini kavrar | 
| 3 | Dinleme becerisi bakımından Türkçe ders kitaplarını değerlendirir. | 
| 4 | Dinleme ve zihin ilişkisini kavrar. | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dinleme ve Beyin | |
| 2. Hafta | Dinleme becerisiyle ilgili kaynakların incelenmesi. | |
| 3. Hafta | Dinleme becerisinin kuramsal boyutlarıyla açıklanması. | |
| 4. Hafta | Dinleme becerisiyle ilgili bir ön etkinlik yapılması. | |
| 5. Hafta | Dinleme becerisinin öneminin kavratılması. | |
| 6. Hafta | Toplumda dinleme alışkanlığının yaygınlaşması için yapılması gerekenler. | |
| 7. Hafta | Dinleme becerisine yönelik tekniklerin incelenmesi. | |
| 8. Hafta | Amaca bağlı olarak dinleme çeşidinin seçimi. | |
| 9. Hafta | Ara Sınav | |
| 10. Hafta | Türkçe eğitiminde dinleme becerisini geliştirme çalışmaları. | |
| 11. Hafta | Dinleme kavramını örnekleme | |
| 12. Hafta | Dinleme çalışmalarına giriş | |
| 13. Hafta | Dinleme alıştırmaları yapma I | |
| 14. Hafta | Dinleme alıştırmaları yapma II | Görüşme, Sunum (Hazırlık) | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar. | ✔ | |||||
| 2 | Türkçe Dersi Öğretim Programı’nı bütün yönleriyle tanır; program doğrultusunda öğrencilerin bireysel farklılıklarını (hazırbulunuşluk, özel eğitim gereksinimi, ana dili vb.) dikkate alarak öğretim süreçlerini planlar ve uygular. | ✔ | |||||
| 3 | Bilim ve teknoloji okuryazarı bir Türkçe öğretmeni olarak bilimsel bilgiye ulaşma, yeni çalışmaları izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 4 | Türkçe öğretmenliğinin ulusal ve uluslararası farklı kültürler ile felsefi ve sosyolojik temellere göre durumuna ve mevcut statüsü bilgisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 5 | Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili temel kaynakları, süreli yayınları, ulusal ve uluslararası örgütlerin eğitim raporlarını izler; yorumlar ve kullanır. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | 
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY13 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY14 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY15 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Ders İçi  | 
                                            Ders Saati (14 Hafta) | 4 | 12 | 48 | 
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 30 | 30 | 
| Final | 1 | 50 | 50 | |
| Toplam İş Yükü | 128 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||