| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Okullarda Rehberlik | MB404 | Türkçe | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Fevzi KARADEMİR | 
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının farklı kuruluşlarda ve özellikle de okullardaki rehberlik hizmetlerinin amacı, önemi, işlevi, kapsamı, türleri ve rehberlik hizmetlerinde örgütlenme ve okul personeline düşen görevler konusunda bilgi sahibi olmalarını ve rehberlik anlayışını edinmelerini sağlamaktır. | 
| Dersin İçeriği | Psikolojik danışma ve rehberliğin tarihçesi, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin amacı, önemi, kapsamı, çeşitleri, bireyi tanıma teknikleri, örgüt ve personel. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Çeşitli kuruluş ve okullardaki rehberlik hizmetlerinin gereğini ve önemini açıklar. | 
| 2 | Rehberlik hizmetlerinin amacını açıklar. | 
| 3 | Çağdaş eğitimde rehberlik hizmetlerinin yerini açıklar. | 
| 4 | Rehberlik ve psikolojik danışmanın ilkelerini ifade eder. | 
| 5 | Rehberlik hizmetlerinin işlev ve kapsamını ifade eder. | 
| 6 | Psikolojik danışmanın anlam ve amacını açıklar | 
| 7 | Bireyi tanıma tekniklerinden önemlilerini uygular. | 
| 8 | Rehberlikte örgüt ve personele düşen görevleri ifade eder. | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanın Genel Anlam ve Amacı | |
| 2. Hafta | Çağdaş Eğitim Anlayışı ve Rehberlik, Rehberliği Gerekli Kılan Gelişmeler | |
| 3. Hafta | Kendini Gerçekleştirme Kavramı - İnsancıl Psikoloji ve Maslow?un İhtiyaçlar Hiyerarşisi, Rehberliğin İlkeleri | |
| 4. Hafta | Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik, Eğitim-Öğretim ve Rehberlik İlişkisi | |
| 5. Hafta | Rehberliğin Kapsamı, Rehberlik Modelleri, Rehberlik Çeşitleri | |
| 6. Hafta | Eğitsel rehberlik | |
| 7. Hafta | Mesleki rehberlik | |
| 8. Hafta | I. Ara sınavı | |
| 9. Hafta | Kişisel Rehberlik | |
| 10. Hafta | Psikolojik Danışma | |
| 11. Hafta | II. Ara Sınavı | |
| 12. Hafta | Bireyi Tanıma Teknikleri | |
| 13. Hafta | Bireyi Tanıma Teknikleri-II | |
| 14. Hafta | Genel Sınav | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar. | ✔ | |||||
| 3 | Bilim ve teknoloji okuryazarı bir Türkçe öğretmeni olarak bilimsel bilgiye ulaşma, yeni çalışmaları izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY14 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Ders İçi  | 
                                            Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 | 
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 25 | 25 | |
| Toplam İş Yükü | 77 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||