| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Özel Eğitim ve Kaynaştırma | MB403 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Yusuf AKEMOĞLU | 
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KART (Güz) | 
| Dersin Amacı | Dersin amacı, özel eğitimin temel ilkelerinin öğretilmesi, öğrencilerin özel gereksinimli bireyler hakkında bilgi kazanmalarını sağlamak, özel gereksinimliliğine neden olan etmenler hakkında bilgilendirmek, farklı tanı grupları hakkında tanıtıcı bilgiler vermek, özel eğitim alanında uygulanması gereken gelişim destek programları ve psikolojik danışma ve rehberlik hakkında bilgilendirmektir. | 
| Dersin İçeriği | Özel eğitim alanındaki temel kavramların tanımlanması, özel eğitim temel ilkelerinin açıklanması, farklı özel gereksinimli çocuk grupları hakkında tanıtıcı bilgilerin verilmesi, özel gereksinimli bireylerin gereksinimlerinin giderilmesi için psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri hakkında bilgi edinme | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Özel gereksinimli farklı tanı gruplarındaki çocukların gelişim özelliklerini betimler | 
| 2 | Çeşitli tanı gruplarındaki çocukların ihtiyaçları, eğitimleri ve tedavilerini ayrıntılı bir şekilde tartışabilir | 
| 3 | Çeşitli gruplardaki özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların bakımları, eğitimleri ve tedavilerine ilişkin temel öğeleri tartışabilir | 
| 4 | Çeşitli gruplardaki özel eğitime ihtiyaç duyan çocukların tespiti, eğitim ve tedavisinde kendi meslek alana uygun rolleri açıklar | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Özel eğitimde temel kavramlar | |
| 2. Hafta | Özel eğitime tarihsel bakış; Günümüzde Özel eğitimin dünyada ve Türkiye’de durumu | |
| 3. Hafta | Özel eğitimin amaç ve ilkeleri; Özel gereksinimli çocuklar için gelişim destek programlarının tanıtımı | |
| 4. Hafta | Gelişimi risk altında olan çocuklar | |
| 5. Hafta | Özel gereksinimli çocukların aileleri | |
| 6. Hafta | I. Ara sınav | |
| 7. Hafta | Zihinsel engelli çocuklar | |
| 8. Hafta | Otistik bozukluğu olan çocuklar | |
| 9. Hafta | İletişim bozukluğu olan çocuklar | |
| 10. Hafta | İşitme engelli çocuklar | |
| 11. Hafta | II. Ara sınav | |
| 12. Hafta | Görme engelli çocuklar | |
| 13. Hafta | Öğrenme güçlüğü olan çocuklar | |
| 14. Hafta | Genel Sınav | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar. | ✔ | |||||
| 2 | Türkçe Dersi Öğretim Programı’nı bütün yönleriyle tanır; program doğrultusunda öğrencilerin bireysel farklılıklarını (hazırbulunuşluk, özel eğitim gereksinimi, ana dili vb.) dikkate alarak öğretim süreçlerini planlar ve uygular. | ✔ | |||||
| 3 | Bilim ve teknoloji okuryazarı bir Türkçe öğretmeni olarak bilimsel bilgiye ulaşma, yeni çalışmaları izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 4 | Türkçe öğretmenliğinin ulusal ve uluslararası farklı kültürler ile felsefi ve sosyolojik temellere göre durumuna ve mevcut statüsü bilgisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 5 | Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili temel kaynakları, süreli yayınları, ulusal ve uluslararası örgütlerin eğitim raporlarını izler; yorumlar ve kullanır. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | 
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY14 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Ders İçi  | 
                                            Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 | 
| 
                                                    Ders Dışı  | 
                                            Araştırma | 14 | 1 | 14 | 
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 15 | 15 | 
| Ödev 1 | 1 | 25 | 25 | |
| Final | 1 | 20 | 20 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||