Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması I MB401 Türkçe Zorunlu 7. Yarıyıl 2 + 6 5,0 10,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Fevzi KARADEMİR
Dersi Veren(ler) Arş. Gör. Ogün PEÇENEK (Güz), Doç. Dr. Elif Emine BALTA (Güz), Doç. Dr. Yahya AYDIN (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Hakan SARITİKEN (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Özlem ŞAHİN (Güz), Prof. Dr. Onur ER (Güz)
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrenciyi okul ve sınıf ortamıyla tanıştırarak, okulun yapısı, eğitim öğretim durumları, okulu meydana getiren unsurları birinci elden gözlemleme fırsatı vererek öğretmenlik uygulamalarına hazırlık yapmaktır.
Dersin İçeriği Okul örgütü ve yönetimi, Okuldaki günlük işler, Bir öğrencinin okuldaki günlük yaşantısı, bir öğretmenin okuldaki günlük yaşantısı, Okul-aile işbirliği, Derslerin gözlenmesi, Okul ve sorunları.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğretmenlik mesleğini uygulama ortamlarında tanır.
2 Öğretmenlik mesleğinin güçlüklerini ve üstünlüklerini görüşmeler ve gözlemler temelinde belirler
3 Gözlem ve görüşmeler yoluyla öğrenme-öğretme sürecine ilişkin temel bilgileri edinir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Öğretmenin okuldaki bir gününü gözlemleme
2. Hafta Öğrencinin okuldaki bir günün gözlemleme
3. Hafta Öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini gözlemleme
4. Hafta Öğretmenin dersi hangi aşamalara böldüğünü gözlemleme
5. Hafta Öğretmenin öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını gözlemleme
6. Hafta Derste ne tür etkinliklerden yararlanıldığını gözlemleme
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını gözlemleme
9. Hafta Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini gözlemleme
10. Hafta Öğretmenin öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme
11. Hafta Okulun örgüt yapısını gözlemleme
12. Hafta Okul müdürünün görevini nasıl yaptığını gözlemleme
13. Hafta Okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme
14. Hafta Genel Değerlendirme Görüşme
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar.
2 Türkçe Dersi Öğretim Programı’nı bütün yönleriyle tanır; program doğrultusunda öğrencilerin bireysel farklılıklarını (hazırbulunuşluk, özel eğitim gereksinimi, ana dili vb.) dikkate alarak öğretim süreçlerini planlar ve uygular.
3 Bilim ve teknoloji okuryazarı bir Türkçe öğretmeni olarak bilimsel bilgiye ulaşma, yeni çalışmaları izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
4 Türkçe öğretmenliğinin ulusal ve uluslararası farklı kültürler ile felsefi ve sosyolojik temellere göre durumuna ve mevcut statüsü bilgisine sahiptir.
5 Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili temel kaynakları, süreli yayınları, ulusal ve uluslararası örgütlerin eğitim raporlarını izler; yorumlar ve kullanır.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
10 Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır.
11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
12 Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler.
13 En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
14 Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir.
15 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3
PY1 5 5 5
PY2 5 5 5
PY3 5 5 5
PY4 4 4 4
PY5 5 5 5
PY6 5 5 5
PY7 3 3 3
PY8 5 5 5
PY9 4 4 4
PY10 5 5 5
PY11 4 4 4
PY12 5 5 5
PY13 5 5 5
PY14 5 5 5
PY15 3 3 3
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • YÖK (2000). Okul Deneyimi. Ankara.