| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | MB302 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hayriye Merve ERİŞ HASIRCI | 
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlar bilgisine sahip olup, bu kavramları anlamak ve eğitimde kullanılan ölçme araçlarını geliştirmede yeterli olmak. | 
| Dersin İçeriği | Ölçme ile ilgili temel kavramlar; ölçek ve ölçek çeşitleri. Değerlendirmenin eğitim sistemindeki yeri, değerlendirmenin amaçları, öğeleri, değerlendirme türleri, ölçme araçlarında aranan nitelikler; hata ve hata türleri, güvenirlik ve güvenirlik hesaplanma yöntemleri; geçerlik türleri ve hesaplanması, geleneksel ölçme araçları, tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımları, bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerilerin ölçülmesi ve karşılaşılan güçlükler. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Ölçme ve değerlendirmenin temel kavramlarını tanımlar. | 
| 2 | Ölçme araçlarının temel özelliklerini açıklar. | 
| 3 | Sınıf içi kullanımı için ölçme aracı geliştirir. | 
| 4 | Değerlendirmenin, puan vermenin ve ölçme araçlarının temel prensiplerini ve özelliklerini kavrar. | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Ölçme ve değerlendirmede temel kavramlar | |
| 2. Hafta | Ölçme ve değerlendirmenin amaçları, öğeleri, değerlendirme türleri | |
| 3. Hafta | Ölçme araçlarının temel nitelikleri; hata, güvenirlik ve güvenirlik hesaplanma yöntemleri | |
| 4. Hafta | Geçerlik, geçerlik türleri ve hesaplanması | |
| 5. Hafta | Sınıf için ölçme aracı geliştirme: bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerilerin ölçülmesinde kazanımlar | |
| 6. Hafta | Ara sınav | |
| 7. Hafta | Geleneksel ölçme araçları 1 | |
| 8. Hafta | Geleneksel ölçme araçları 2 | |
| 9. Hafta | Geleneksel ölçme araçları 3 | |
| 10. Hafta | Tamamlayıcı öçme ve değerlendirme yaklaşımları | |
| 11. Hafta | Sınıf projelerinin tartışılması | |
| 12. Hafta | Ölçme ve değerlendirmede istatistik metotlar: Betimleyici istatistik | |
| 13. Hafta | Ölçme ve değerlendirmede istatistik metotlar: Standart test puanları, temel madde analizi | |
| 14. Hafta | Genel Sınav | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar. | ✔ | |||||
| 2 | Türkçe Dersi Öğretim Programı’nı bütün yönleriyle tanır; program doğrultusunda öğrencilerin bireysel farklılıklarını (hazırbulunuşluk, özel eğitim gereksinimi, ana dili vb.) dikkate alarak öğretim süreçlerini planlar ve uygular. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | 
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY10 | 2 | 2 | 2 | 2 | 
| PY11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY14 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY15 | 2 | 2 | 2 | 2 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  |