Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sınıf Yönetimi MB301 Türkçe Zorunlu 5. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Şule AY
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin, sınıfı etkili bir biçimde yönetmenin önemini anlamalarına, sınıf yönetim becerilerini edinmelerine, bu becerilerin kullanılması ya da kullanılmaması durumda sınıftaki öğrenmenin niteliğinin ne yönde değişeceğini kavramalarına yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriği Bu ders, etkili bir sınıf ortamı ve yönetimi için gerekli olan yeterlilikler üzerine yoğunlaşmıştır.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Sınıf yönetiminin alanını ve boyutlarını kavrar
2 Sınıfın fiziksel ortamını öğrencinin öğrenmesini/olumlu davranışlarını arttıracak biçimde düzenler,
3 Sınıfta iyi insan ilişkilerini kurar ve sürdürür
4 Öğretmeyi/öğrenmeyi sınıfı etkileyen değişkenleri göz önüne alarak gerçekleştirir
5 İstenmeyen davranışları diğerlerinden ayırt eder ve bunlarla baş eder
6 Sınıfı bir bütün olarak kavrar ve geliştirir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Sınıf Yönetiminin Temelleri
2. Hafta Öğrencilerin Kişisel / Psikolojik İhtiyaçlarını Anlayabilme ve Karşılayabilme
3. Hafta Sınıfta Olumlu İnsan İlişkilerini Oluşturma
4. Hafta Sınıfta Etkili İletişim Ortamı Oluşturma
5. Hafta Sınıfta Etkili Bir Öğrenme Ortamı Oluşturma
6. Hafta Ara sınav
7. Hafta Sınıfın Fiziksel Ortamının İşlevleri
8. Hafta Sınıfın Yerleşim Düzeni
9. Hafta Sınıfta Etkili Bir Davranış Düzeni Oluşturma
10. Hafta Demokratik Vatandaşlık
11. Hafta Ara sınav
12. Hafta İstenmeyen Davranışlarla Başa Çıkma
13. Hafta Velilerle İlişkilerin Yönetimi
14. Hafta Genel Sınav
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar.
3 Bilim ve teknoloji okuryazarı bir Türkçe öğretmeni olarak bilimsel bilgiye ulaşma, yeni çalışmaları izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6
PY1 5 5 5 5 5 5
PY3 4 4 4 4 4 4
PY7 3 3 3 3 3 3
PY8 5 5 5 5 5 5
PY9 5 5 5 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Aydın, A. (2007) Sınıf Yönetimi. Ankara: Tek Ağaç Eylül Yayıncılık. Bakioğlu, A. (2009). Çağdaş Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Tic. Ltd. Şti. Başar, H. (2003). Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı yayıncılık, 2003. Cangelosi, J. S. (2000). Classroom Management Strategies. Newyork: John Wiley&Sons. İnc. Celep, C. (2008). Sınıf Yönetiminde Kuram ve Uygulama. Ankara: PegemA Yayıncılık. Charles, C. M. (2000). The Synergetic Classroom. New York: Longman İnc. Erden, M. (2008). Sınıf Yönetimi. Ankara: Arkadaş Yayınevi.. Glasser, W. (1999). Okulda Kaliteli Eğitim (Çev. Ulaş Kaplan). İstanbul: Beyaz Yayınları.. Hoover, R.L.&Kindsvatter, R. (1997). Democratic Discipline. New Jersey. Jones, F. V. and L.S. Jones. (1998). Comprehensive Classroom Management. Newyork: Boston: Allynand Bacon Inc. Küçükahmet, L.(2006). Sınıf Yönetimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 12 2 24
Araştırma 2 5 10
Görüşme 1 2 2
Sunum (Hazırlık) 1 2 2
Diğer Faaliyetler 1 3 3
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 71
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0