| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sınıf Yönetimi | MB301 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Şule AY |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin, sınıfı etkili bir biçimde yönetmenin önemini anlamalarına, sınıf yönetim becerilerini edinmelerine, bu becerilerin kullanılması ya da kullanılmaması durumda sınıftaki öğrenmenin niteliğinin ne yönde değişeceğini kavramalarına yardımcı olmaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders, etkili bir sınıf ortamı ve yönetimi için gerekli olan yeterlilikler üzerine yoğunlaşmıştır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Sınıf yönetiminin alanını ve boyutlarını kavrar |
| 2 | Sınıfın fiziksel ortamını öğrencinin öğrenmesini/olumlu davranışlarını arttıracak biçimde düzenler, |
| 3 | Sınıfta iyi insan ilişkilerini kurar ve sürdürür |
| 4 | Öğretmeyi/öğrenmeyi sınıfı etkileyen değişkenleri göz önüne alarak gerçekleştirir |
| 5 | İstenmeyen davranışları diğerlerinden ayırt eder ve bunlarla baş eder |
| 6 | Sınıfı bir bütün olarak kavrar ve geliştirir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Sınıf Yönetiminin Temelleri | |
| 2. Hafta | Öğrencilerin Kişisel / Psikolojik İhtiyaçlarını Anlayabilme ve Karşılayabilme | |
| 3. Hafta | Sınıfta Olumlu İnsan İlişkilerini Oluşturma | |
| 4. Hafta | Sınıfta Etkili İletişim Ortamı Oluşturma | |
| 5. Hafta | Sınıfta Etkili Bir Öğrenme Ortamı Oluşturma | |
| 6. Hafta | Ara sınav | |
| 7. Hafta | Sınıfın Fiziksel Ortamının İşlevleri | |
| 8. Hafta | Sınıfın Yerleşim Düzeni | |
| 9. Hafta | Sınıfta Etkili Bir Davranış Düzeni Oluşturma | |
| 10. Hafta | Demokratik Vatandaşlık | |
| 11. Hafta | Ara sınav | |
| 12. Hafta | İstenmeyen Davranışlarla Başa Çıkma | |
| 13. Hafta | Velilerle İlişkilerin Yönetimi | |
| 14. Hafta | Genel Sınav |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar. | ✔ | |||||
| 3 | Bilim ve teknoloji okuryazarı bir Türkçe öğretmeni olarak bilimsel bilgiye ulaşma, yeni çalışmaları izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 12 | 2 | 24 |
| Araştırma | 2 | 5 | 10 | |
| Görüşme | 1 | 2 | 2 | |
| Sunum (Hazırlık) | 1 | 2 | 2 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 3 | 3 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 71 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||