| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türk Halk Edebiyatı 2 | TRZ204 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Özlem ŞAHİN | 
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Türk Halk Edebiyatını bütün türleriyle tanıtmak ve sevdirmek. | 
| Dersin İçeriği | Halk şiirinin önemli temsilcilerini ve örneklerini tanıma, temel özelliklerini ve halk şiirinin dil özelliklerini, yöresel kullanımlarını saptama. Halk şiiri ve halk hikâyelerini ilköğretimin çeşitli düzeyleri için eğitsel bakış açısıyla değerlendirme. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Halk şiirinin önemli temsilcilerini tanıyacaktır | 
| 2 | Halk edebiyatı metinlerini eğitsel bakış açısıyla değerlendirebilecektir | 
| 3 | Aşık edebiyatını ve aşıkları tanıyacaktır. | 
| 4 | Dini-Tasavvufi Türk Edebiyatını tanıyacaktır | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Halk şiirinde nazım birimi, ölçü, kafiye ve ilk örnekler | Diğer Faaliyetler, Görüşme | 
| 2. Hafta | Halk şiiri nazım biçimleri ve türleri. Hece ölçüsü ile yazılan halk şiiri nazım biçimleri ve türleri. Anonim halk şiiri nazım biçimleri: Mani, türkü. | Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 3. Hafta | Türk edebiyatı içinde âşık edebiyatının yeri. | Görüşme, Araştırma, Diğer Faaliyetler | 
| 4. Hafta | Ozanın kökeni ve tarihi gelişimi. | Görüşme, Diğer Faaliyetler | 
| 5. Hafta | Anadolu’da âşıklık geleneği ve âşık edebiyatının oluşumu. | Diğer Faaliyetler | 
| 6. Hafta | Âşık edebiyatı nazım biçimleri: Koşma, destan, semai, varsağı. Âşık edebiyatı nazım türleri: Güzelleme, koçaklama, taşlama, ağıt. | Araştırma, Diğer Faaliyetler | 
| 7. Hafta | Dini-Tasavvufi Halk Edebiyatı | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 8. Hafta | Dini-Tasavvufi Halk Edebiyatında Biçim ve Tür | Araştırma, Diğer Faaliyetler | 
| 9. Hafta | Ara sınav | Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 10. Hafta | Aruz ölçüsüyle yazılan halk şiiri nazım biçimleri: Divan, semai. | Araştırma | 
| 11. Hafta | Aruz ölçüsüyle yazılan halk şiiri tazım türleri: Kalenderi, selis, satranç, vezn-i ahar. | Araştırma, Diğer Faaliyetler | 
| 12. Hafta | Halk Edebiyatında Üslup | Görüşme, Diğer Faaliyetler | 
| 13. Hafta | Halk Edebiyatında Konular | Diğer Faaliyetler, Görüşme | 
| 14. Hafta | Genel Değerlendirme | Araştırma | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar. | ✔ | |||||
| 2 | Türkçe Dersi Öğretim Programı’nı bütün yönleriyle tanır; program doğrultusunda öğrencilerin bireysel farklılıklarını (hazırbulunuşluk, özel eğitim gereksinimi, ana dili vb.) dikkate alarak öğretim süreçlerini planlar ve uygular. | ✔ | |||||
| 3 | Bilim ve teknoloji okuryazarı bir Türkçe öğretmeni olarak bilimsel bilgiye ulaşma, yeni çalışmaları izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 4 | Türkçe öğretmenliğinin ulusal ve uluslararası farklı kültürler ile felsefi ve sosyolojik temellere göre durumuna ve mevcut statüsü bilgisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 5 | Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili temel kaynakları, süreli yayınları, ulusal ve uluslararası örgütlerin eğitim raporlarını izler; yorumlar ve kullanır. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | 
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY13 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY14 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY15 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Ders İçi  | 
                                            Ders Saati (14 Hafta) | 2 | 14 | 28 | 
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 15 | 15 | |
| Toplam İş Yükü | 53 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||