| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimde Araştırma Yöntemleri | MBZ208 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Abdurrahman KILIÇ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin bilimsel araştırma kavramı, bilimsel araştırmanın farklı ilke, yöntem ve aşamaları ile ilgili edinecekleri kuramsal bilgilerin yanı sıra yapacakları küçük çaplı bir araştırma çalışması ile bir bilimsel çalışmanın nasıl yapılacağını uygulamalı olarak öğrenmelerini sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler, araştırma süreci, veri toplama araçlarının genel özellikleri, verilerin analizi ve değerlendirilmesi, makale, tez ve veri tabanlarına erişim, araştırma modelleri ve türleri, bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar, nicel ve nitel araştırma desenleri, nicel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi, nicel araştırmada geçerlik ve güvenirlik, nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi, nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik, makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma, araştırma ilkelerine ve etiğine uygun araştırma raporu hazırlama, eğitimde aksiyon (eylem) araştırması. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Bilimsel araştırmada temel kavramları açıklar. |
| 2 | Araştırma sürecinin basamaklarını sıralar. |
| 3 | Nicel ve nitel araştırma arasındaki farklılıkları yorumlar. |
| 4 | Bir araştırmanın hazırlanmasındaki etik ilkeleri fark eder. |
| 5 | Rapor hazırlama ilkelerine uygun bir araştırma raporu hazırlar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler | Araştırma |
| 2. Hafta | Bilimsel araştırmalarda temel paradigmalar | Araştırma |
| 3. Hafta | Araştırma modelleri ve türleri | Araştırma |
| 4. Hafta | Makale, tez ve veri tabanlarına erişim | Araştırma |
| 5. Hafta | Araştırma süreci (sorunu fark etme, problem ve örneklemi belirleme, veri toplama ve analizi, sonuçları yorumlama) | Araştırma |
| 6. Hafta | Veri toplama araçlarının genel özellikleri | Araştırma |
| 7. Hafta | Nicel ve nitel araştırma desenleri | Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | ARA SINAV | |
| 9. Hafta | Nicel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi | Araştırma |
| 10. Hafta | Nicel araştırmada geçerlik ve güvenirlik | Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | Nitel araştırmada örneklem, veri toplama, verilerin analizi | Araştırma |
| 12. Hafta | Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirlik | Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Makale ya da tez inceleme, değerlendirme ve sunma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar. | ✔ | |||||
| 3 | Bilim ve teknoloji okuryazarı bir Türkçe öğretmeni olarak bilimsel bilgiye ulaşma, yeni çalışmaları izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 5 | 3 | 5 | 2 |
| PY3 | 4 | 5 | 5 | 2 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 2 | 26 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 6 | 3 | 18 |
| Araştırma | 3 | 2 | 6 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 3 | 3 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 |
| Ödev 1 | 1 | 3,5 | 3,5 | |
| Final | 1 | 10 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||