Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretim İlke ve Yöntemleri MBZ204 Türkçe Zorunlu 4. Yarıyıl 3 + 0 3,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Filiz EVRAN ACAR
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Dersin amacı öğretimde uygulanacak strateji, yöntem ve tekniklerinin nasıl uygulanacağını, öğretimin planlanmasını ve eğitim programlarının nasıl ele alınacağını açıklamaktır.
Dersin İçeriği Genel öğretimle ilgili temel kavramlar, planlı eğitimin niteliği, planlı öğretimin ilkeleri, eğitim programının öğeleri ve bunlar arasındaki ilişkiler, öğretim hizmetinin niteliğini artırıcı öğretim strateji ve yöntemleri, ölçme ve değerlendirme teknikleri
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğretim ile ilgili kavramları tanımlar
2 Öğretim ile ilgili kavramları açıklar
3 Öğretim strateji yöntem ve tekniklerini kavrar
4 Öğretim strateji, yöntem, ve tekniklerini uygular
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Öğretim ile ilgili kavramları tanımlayabilir Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma
2. Hafta Öğretim ile ilgili kavramları açıklayabilir, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma
3. Hafta Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kavrayabilir Diğer Faaliyetler, Araştırma
4. Hafta Öğretim strateji, yöntem, ve tekniklerini uygulayabilir Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme
5. Hafta Planlı öğretimin ilkelerini kavrayabilir Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler
6. Hafta Planlı öğretimin ilkelerini uygulayabilir Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Tam Öğrenme Kuramı Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma
9. Hafta Gagne'nin Öğretim Süreci Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme
10. Hafta Öğretme yaklaşımları: Sunuş yoluyla Öğretme, Buluş Yoluyla Öğretme, Araştırma-İnceleme Yoluyla Öğretme. Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme
11. Hafta Öğretme Yöntem ve Tekniklerinin Öğrenme açısından Önemi Araştırma, Diğer Faaliyetler
12. Hafta Öğretme Yöntemleri, Öğretme Teknikleri Görüşme, Araştırma, Diğer Faaliyetler
13. Hafta Program Geliştirmede Yeni Yönelimler: İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yaklaşımı,Çok Boyutlu Zeka Kuramı, Etkin Öğrenme, Yapılandırmacılık Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler
14. Hafta Genel Değerlendirme
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar.
2 Türkçe Dersi Öğretim Programı’nı bütün yönleriyle tanır; program doğrultusunda öğrencilerin bireysel farklılıklarını (hazırbulunuşluk, özel eğitim gereksinimi, ana dili vb.) dikkate alarak öğretim süreçlerini planlar ve uygular.
3 Bilim ve teknoloji okuryazarı bir Türkçe öğretmeni olarak bilimsel bilgiye ulaşma, yeni çalışmaları izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
15 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4
PY1 4 4 4 4
PY2 3 3 3 3
PY3 4 4 4 4
PY7 3 3 3 3
PY8 5 5 5 5
PY9 2 2 2 2
PY15 3 3 3 3
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Ertürk, S. (1975) Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları. Demirel, Ö. (2004). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Pegem-A Yayıncılık. Demirel, Ö. (1999). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara. Pegem-A Yayıncılık Sönmez, V. (1986). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: Yargı Yayınları. Bilen, M. (1989). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Sistem Ofset.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 3 12 36
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 76
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0