| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türk Eğitim Tarihi | MBZ202 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Fatih ÖZÇELİK | 
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Türk tarihindeki sosyal, ekonomik ve politik gelişmeleri ve eğitim üzerindeki etkilerinin araştırılması; Eğitim tarihimizdeki başlıca düşünce hareketlerini inceleme Türk eğitim tarihindeki mevcut ve geçmiş arasındaki ilişkiyi kavrayabilen bir anlayış geliştirmek. | 
| Dersin İçeriği | Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemi. Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar. Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka planı, felsefî, düşünsel ve politik temelleri. Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme. Türk Eğitim Devrimi 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri. Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeler. Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme. Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Türk eğitim tarihinin, eğitim olgusu açısından önemini fark eder ve açıklar. | 
| 2 | Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar hakkında bilgi sahibi olur. | 
| 3 | Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka planı, felsefî, düşünsel ve politik temelleri. Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu: tarihsel temelleri, kapsamı, uygulanışı ve önemi; Türk eğitim sisteminde laikleşme. Türk Eğitim Devrimi 3: Karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı Devrimi, millet mektepleri, halk evleri hakkında bilgi sahibi olur. | 
| 4 | Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeleri anlar ve açıklar. | 
| 5 | Köy Enstitüleri, Eğitim Enstitüleri ve Yüksek Öğretmen Okulları. Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme konularında bilgi sahibi olur | 
| 6 | Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeleri araştırır ve açıklar. | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Eğitim Tarihine ilişkin temel kavramlar | Görüşme, Araştırma | 
| 2. Hafta | İslam Öncesi ve Sonrası Eğitim | Görüşme, Araştırma | 
| 3. Hafta | Dönemin Eğitimcileri | Görüşme, Diğer Faaliyetler | 
| 4. Hafta | Eğitimde Selçuklu Geleneği | Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Görüşme | 
| 5. Hafta | Osmanlılarda Eğitim I | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 6. Hafta | Ara sınav | |
| 7. Hafta | Osmanlılarda Eğitim I | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Araştırma, Diğer Faaliyetler | 
| 8. Hafta | Osmanlılarda Eğitim II | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Görüşme | 
| 9. Hafta | Cumhuriyet Döneminde Eğitim I | Araştırma | 
| 10. Hafta | Dönemin Eğitimcileri | Diğer Faaliyetler | 
| 11. Hafta | Dönemin Eğitimcileri | Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 12. Hafta | Cumhuriyet Döneminde Eğitim II | Diğer Faaliyetler | 
| 13. Hafta | Dönemin Eğitimcileri | Diğer Faaliyetler | 
| 14. Hafta | Genel Değerlendirme | Diğer Faaliyetler | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 3 | Bilim ve teknoloji okuryazarı bir Türkçe öğretmeni olarak bilimsel bilgiye ulaşma, yeni çalışmaları izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 4 | Türkçe öğretmenliğinin ulusal ve uluslararası farklı kültürler ile felsefi ve sosyolojik temellere göre durumuna ve mevcut statüsü bilgisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY13 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY14 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Ders İçi  | 
                                            Ders Saati (14 Hafta) | 2 | 14 | 28 | 
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 20 | 20 | 
| Final | 1 | 30 | 30 | |
| Toplam İş Yükü | 78 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||