Rapor Tarihi: 26.12.2025 22:20
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Eski Türk Edebiyatı 1 | TRZ211 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Fevzi KARADEMİR |
| Dersi Veren(ler) | Arş. Gör. Ogün PEÇENEK (Güz) |
| Dersin Amacı | Eski Türk Edebiyatı’nın tarihî gelişimini ve özelliklerini kavratmak, meşhur şair ve yazarları eserleriyle birlikte tanıtmak, şiir ve nesir vasıtasıyla ilgili devirlerin kültürünü tanıtmak. |
| Dersin İçeriği | 15-16. yüzyıl Türk Edebiyatından seçme metinler üzerinde inceleme çalışmaları. Dönemin dil anlayışı, toplumsal durumu ve dünya görüşünü ortaya koyacak çalışmalar. Divan edebiyatının temel özellikleri, belli başlı türleri ve önemli temsilcileri. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenci, edebiyatımızın gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olur. |
| 2 | Dönemlerin şair ve yazarlarını eserleriyle birlikte tanır. |
| 3 | İlgili devirlerin kültürünü tanır. |
| 4 | Derste öğrendiği yöntem ve tekniklerle ileride şiiri nasıl yorumlayacağını öğrenir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | İslamiyet Öncesi Türk Edebiyatı | Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | 11 ve 13. yüzyıl Türk Edebiyatı | Diğer Faaliyetler |
| 3. Hafta | Klasik Türk edebiyatının edebiyat tarihimizdeki yeri ve önemi | Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Klasik Türk edebiyatının kaynakları, nazım şekilleri ve türler | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 5. Hafta | Klasik Türk edebiyatının kaynakları, nazım şekilleri ve türler | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 6. Hafta | 14. yüzyıl klasik Türk Edebiyatı, genel bakış, sosyal durum, şairler ve şiirleri üzerine değerlendirmeler | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 7. Hafta | Ara sınav | |
| 8. Hafta | 14. yüzyıl klasik Türk Edebiyatı, genel bakış, sosyal durum, şairler ve şiirleri üzerine değerlendirmeler | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | 15. yüzyıl klasik Türk Edebiyatı, genel bakış, sosyal durum, şairler ve şiirleri üzerine değerlendirmeler | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 10. Hafta | 15. yüzyıl klasik Türk Edebiyatı, genel bakış, sosyal durum, şairler ve şiirleri üzerine değerlendirmeler | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | 16. yüzyıl klasik Türk Edebiyatı, genel bakış, sosyal durum, şairler ve şiirleri üzerine değerlendirmeler | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | 16. yüzyıl klasik Türk Edebiyatı, genel bakış, sosyal durum, şairler ve şiirleri üzerine değerlendirmeler | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Klasik Türk edebiyatında mensur metinler, tezkireler, tarihler, hikâyeler | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Klasik Türk edebiyatında mensur metinler, tezkireler, tarihler, hikâyeler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY11 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Arş. Gör. Ogün PEÇENEK | Vize | 40,00 | |
| Arş. Gör. Ogün PEÇENEK | Final | 60,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 2 | 14 | 28 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 1 | 14 | 14 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 20 | 20 |
| Ödev 1 | 1 | 15 | 15 | |
| Final | 1 | 50 | 50 | |
| Toplam İş Yükü | 127 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||