Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitimde Program Geliştirme MBZ205 Türkçe Zorunlu 3. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Aslıhan KUYUMCU VARDAR
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Fahriye HAYIRSEVER (Güz)
Dersin Amacı Program geliştirmenin farklı temellerini açıklamak, program tasarımı ve modellerini öğretmek, program geliştirme sürecini kavratmak, eğitimdeki yeni yönelimleri öğretmek
Dersin İçeriği Temel kavramlar, program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temeller) , eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirme süreci (planlama, tasarı hazırlama, deneme- değerlendirme, programa süreklilik kazandırma), eğitim programları ile ilgili yeni yönelimler (etkin öğrenme, çoklu zeka, işbirliğine dayalı öğrenme, yaşam boyu öğrenme, yapılandırmacılık, yaratıcı düşünme, vb.).
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Program geliştirme ile ilgili temel kavramları açıklar
2 Program geliştirme sürecinin tarihsel gelişimini kavrar
3 Program geliştirme sürecinin temellerini (ekonomik, toplumsal, bireysel, felsefi) açıklar
4 Program geliştirme modellerini tanır
5 Program geliştirme sürecinde hedef, içerik, eğitim durumları ve ölçme/değerlendirme sürecinin özelliklerini kavrar
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Temel kavramlar. Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler
2. Hafta Program geliştirmenin tarihi, sosyal, psikolojik, ekonomik, bireysel temelleri Uygulama, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Program geliştirmenin felsefi temelleri Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık)
4. Hafta Program geliştirme tasarımları Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Diğer Faaliyetler, Araştırma
5. Hafta İhtiyaç Analizi Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Uygulama, Araştırma
6. Hafta Program geliştirme süreci. Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Uygulama
7. Hafta Eğitim programının hedefleri ve çeşitleri Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma
8. Hafta Ara Sınav 1
9. Hafta Hedeflerin taksonomik sıralanması. Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Uygulama
10. Hafta İçerik düzenleme ve yaklaşımları. Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Araştırma
11. Hafta Program Geliştirmede Temel Sorunlar Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Uygulama, Araştırma, Diğer Faaliyetler
12. Hafta Program değerlendirme yaklaşımları Uygulama, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Ödev/Proje
14. Hafta Genel Değerlendirme
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar.
5 Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili temel kaynakları, süreli yayınları, ulusal ve uluslararası örgütlerin eğitim raporlarını izler; yorumlar ve kullanır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 5 4 3 0 0
PY5 5 4 3 0 0
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Demirel, Ö. (2007). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık. Sönmez, V. (2003). Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı. Ankara: Anı Yayıncılık. Varış, F., Eğitimde Program Geliştirme: Teori ve Teknikler. Ankara: Alkım Yay.,1994. Ertürk, S., Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Lmt.Şti, 1982.
  • Demirel, Ö. (2007). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık. Sönmez, V. (2003). Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı. Ankara: Anı Yayıncılık. Varış, F., Eğitimde Program Geliştirme: Teori ve Teknikler. Ankara: Alkım Yay.,1994. Ertürk, S., Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Meteksan Lmt.Şti, 1982.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 13 3 39
Ders Dışı
Araştırma 5 5 25
Uygulama 5 5 25
Diğer Faaliyetler 5 3 15
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 106
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0