| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimde Program Geliştirme | MBZ205 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Aslıhan KUYUMCU VARDAR | 
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Fahriye HAYIRSEVER (Güz) | 
| Dersin Amacı | Program geliştirmenin farklı temellerini açıklamak, program tasarımı ve modellerini öğretmek, program geliştirme sürecini kavratmak, eğitimdeki yeni yönelimleri öğretmek | 
| Dersin İçeriği | Temel kavramlar, program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temeller) , eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirme süreci (planlama, tasarı hazırlama, deneme- değerlendirme, programa süreklilik kazandırma), eğitim programları ile ilgili yeni yönelimler (etkin öğrenme, çoklu zeka, işbirliğine dayalı öğrenme, yaşam boyu öğrenme, yapılandırmacılık, yaratıcı düşünme, vb.). | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Program geliştirme ile ilgili temel kavramları açıklar | 
| 2 | Program geliştirme sürecinin tarihsel gelişimini kavrar | 
| 3 | Program geliştirme sürecinin temellerini (ekonomik, toplumsal, bireysel, felsefi) açıklar | 
| 4 | Program geliştirme modellerini tanır | 
| 5 | Program geliştirme sürecinde hedef, içerik, eğitim durumları ve ölçme/değerlendirme sürecinin özelliklerini kavrar | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Temel kavramlar. | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler | 
| 2. Hafta | Program geliştirmenin tarihi, sosyal, psikolojik, ekonomik, bireysel temelleri | Uygulama, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 
| 3. Hafta | Program geliştirmenin felsefi temelleri | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık) | 
| 4. Hafta | Program geliştirme tasarımları | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 5. Hafta | İhtiyaç Analizi | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Uygulama, Araştırma | 
| 6. Hafta | Program geliştirme süreci. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler, Uygulama | 
| 7. Hafta | Eğitim programının hedefleri ve çeşitleri | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 8. Hafta | Ara Sınav 1 | |
| 9. Hafta | Hedeflerin taksonomik sıralanması. | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Uygulama | 
| 10. Hafta | İçerik düzenleme ve yaklaşımları. | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Araştırma | 
| 11. Hafta | Program Geliştirmede Temel Sorunlar | Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Uygulama, Araştırma, Diğer Faaliyetler | 
| 12. Hafta | Program değerlendirme yaklaşımları | Uygulama, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 
| 13. Hafta | Ödev/Proje | |
| 14. Hafta | Genel Değerlendirme | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar. | ✔ | |||||
| 5 | Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili temel kaynakları, süreli yayınları, ulusal ve uluslararası örgütlerin eğitim raporlarını izler; yorumlar ve kullanır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | 
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 4 | 3 | 0 | 0 | 
| PY5 | 5 | 4 | 3 | 0 | 0 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Ders İçi  | 
                                            Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 3 | 39 | 
| 
                                                    Ders Dışı  | 
                                            Araştırma | 5 | 5 | 25 | 
| Uygulama | 5 | 5 | 25 | |
| Diğer Faaliyetler | 5 | 3 | 15 | |
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 | 
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 106 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||