| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türk Dil Bilgisi 3 | TRZ209 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hakan SARITİKEN | 
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hakan SARITİKEN (Güz) | 
| Dersin Amacı | Dil ile sosyal yaşam arasında ilişki kurarak, kelime türlerini tanıtmak, her bir kelime sınıfının ortaya çıkma şartlarını, dildeki kullanım alanlarını, birbirleriyle ilişki biçimlerini sezdirmek. Söz diziminin yargısız yapılarını, bunların kelime öbeği oluşturma biçimlerini kavratmak. | 
| Dersin İçeriği | Kelime türleri ve grupları; isim, sıfat, zamir, zarf, edat, fiil. İsim ve sıfat tamlamaları. Kelime grupları. İkilemeler. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Kelime bilgisi ile ilgili temel konuları kavrayacaklardır. | 
| 2 | Kelime bilgisi ile ilgili yapılmış araştırmaları tarayacak ve onlardan faydalanacaklardır. | 
| 3 | Metin içinde kelimeleri görev adlarına göre çözümleyebileceklerdir. | 
| 4 | Kelimeler arasındaki işlev ve anlam farklarını belirleyebileceklerdir. | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Sözcük Bilgisi dersinin kapsamı, konu alanı | |
| 2. Hafta | Kelimenin tanımı, özellikleri; kelime sınıfları | |
| 3. Hafta | İsimlerin özellikleri ve çeşitleri | |
| 4. Hafta | Zamirlerin özellikleri ve çeşitleri | |
| 5. Hafta | Kelime çözümleme çalışmaları, yazım uygulamaları | |
| 6. Hafta | Sıfatların özellikleri ve çeşitleri | |
| 7. Hafta | Zarfların özellikleri ve çeşitleri | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Fiillerin özellikleri ve çeşitleri | |
| 10. Hafta | Edatların özellikleri ve türleri | |
| 11. Hafta | Bağlaçların özellikleri ve çeşitleri, ünlemlerin özellikleri ve çeşitleri | |
| 12. Hafta | İsim ve sıfat tamlamaları | |
| 13. Hafta | Kelime çözümleme çalışmaları, yazım uygulamaları | |
| 14. Hafta | Genel Değerlendirme | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar. | ✔ | |||||
| 1 | Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar. | ✔ | |||||
| 2 | Türkçe Dersi Öğretim Programı’nı bütün yönleriyle tanır; program doğrultusunda öğrencilerin bireysel farklılıklarını (hazırbulunuşluk, özel eğitim gereksinimi, ana dili vb.) dikkate alarak öğretim süreçlerini planlar ve uygular. | ✔ | |||||
| 3 | Bilim ve teknoloji okuryazarı bir Türkçe öğretmeni olarak bilimsel bilgiye ulaşma, yeni çalışmaları izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 4 | Türkçe öğretmenliğinin ulusal ve uluslararası farklı kültürler ile felsefi ve sosyolojik temellere göre durumuna ve mevcut statüsü bilgisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 5 | Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili temel kaynakları, süreli yayınları, ulusal ve uluslararası örgütlerin eğitim raporlarını izler; yorumlar ve kullanır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | 
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY13 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY14 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY15 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Ders İçi  | 
                                            Ders Saati (14 Hafta) | 2 | 15 | 30 | 
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 10 | 10 | 
| Ödev 1 | 1 | 10 | 10 | |
| Final | 1 | 25 | 25 | |
| Toplam İş Yükü | 75 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||