| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tiyatro ve Drama Uygulamaları | TRZ203 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hakan SARITİKEN | 
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hakan SARITİKEN (Güz) | 
| Dersin Amacı | Tiyatro alanına ait kavramları tanımak, canlandırma yoluyla bireyin duygusal ve düşünsel süreçlerini izleyebilmek, sanatsal ifade araçlarındaki teatral süreçleri tanıyabilmek, sözlü ifade becerilerini arttırmak. | 
| Dersin İçeriği | Tiyatro terim ve kavramları. Tiyatronun gelişimi ve tarihçesi. Dünya tiyatrosunda türler ve bunlara dair eleştiriler. Türk Tiyatrosu (Karagöz, Ortaoyunu, Köy Seyirlik Oyunları) tarihi. Tiyatro canlandırma teknikleri. Modern Tiyatro tarihi. Doğaçlama yoluyla canlandırma uygulamaları. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Duygusal ve düşünsel gelişim becerilerini artıracaktır. | 
| 2 | Yazılı ve sözlü konuşma etkinliklerini psikanalitik açıdan analiz edebilecektir. | 
| 3 | Kendini tanıma etkinliğinde daha aktif davranışlar sergileyebilecektir. | 
| 4 | Drama kavramını kuramsal ve uygulamalı olarak kavrayacaktır. | 
| 5 | Türk tiyatrosu ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olacaktır. | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tiyatro ve tiyatroyla ilgili kavramların irdelenmesi | |
| 2. Hafta | Tiyatronun klasik Yunan medeniyetinde ortaya çıkışı | |
| 3. Hafta | Drama kavramının tanımı ve çeşitleri | |
| 4. Hafta | Eğitim öğretim sürecinde Drama | |
| 5. Hafta | Oyun ve Drama arasındaki ilişki | |
| 6. Hafta | Türkçe Öğretimi ve Drama | |
| 7. Hafta | Ara Sınav | |
| 8. Hafta | Eğitim Sürecinde Drama Programının Planlanması | |
| 9. Hafta | Türk Tiyatro Tarihi | |
| 10. Hafta | Modern Tiyatro ve çeşitleri | |
| 11. Hafta | Isınma ve Rahatlama Oyunları | |
| 12. Hafta | Isınma ve Rahatlama Oyunları | |
| 13. Hafta | Isınma ve Rahatlama Oyunları | |
| 14. Hafta | Genel Değerlendirme | Araştırma | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar. | ✔ | |||||
| 2 | Türkçe Dersi Öğretim Programı’nı bütün yönleriyle tanır; program doğrultusunda öğrencilerin bireysel farklılıklarını (hazırbulunuşluk, özel eğitim gereksinimi, ana dili vb.) dikkate alarak öğretim süreçlerini planlar ve uygular. | ✔ | |||||
| 3 | Bilim ve teknoloji okuryazarı bir Türkçe öğretmeni olarak bilimsel bilgiye ulaşma, yeni çalışmaları izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 4 | Türkçe öğretmenliğinin ulusal ve uluslararası farklı kültürler ile felsefi ve sosyolojik temellere göre durumuna ve mevcut statüsü bilgisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 5 | Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili temel kaynakları, süreli yayınları, ulusal ve uluslararası örgütlerin eğitim raporlarını izler; yorumlar ve kullanır. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | 
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY13 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY14 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY15 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Ders İçi  | 
                                            Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 | 
| 
                                                    Ders Dışı  | 
                                            Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 | 
| Araştırma | 1 | 2,5 | 2,5 | |
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 | 
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||