| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Okul Deneyimi I | MBZ209 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 1 + 4 | 3,0 | 5,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Fevzi KARADEMİR | 
| Dersi Veren(ler) | Arş. Gör. Ogün PEÇENEK (Güz), Doç. Dr. Elif Emine BALTA (Güz), Doç. Dr. Yahya AYDIN (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Hakan SARITİKEN (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Özlem ŞAHİN (Güz), Prof. Dr. Onur ER (Güz) | 
| Dersin Amacı | Bu derste öğretmen adayının okul ortamını, öğrencileri ve öğretmenlik mesleğini değişik yönleriyle tanıması ve fakültede öğrendiği bilgileri okul ortamında uygulaması amaçlanmıştır. Diğer bir amaç ise öğretmen adaylarının öğretmenlik yeterliliklerini edinme sürecinde onlara yardım ve rehberlik etmektir. | 
| Dersin İçeriği | Okul deneyimi, öğretmen adayının kazanmış olduğu bilgi ve becerilerini bir okul ortamında deneyip geliştirebilmesi ve mesleğinin gerektirdiği özellikleri kazanabilmesi için planlanan bir derstir. Öğrenciler bu derste gözleme ve uygulamaya dayalı etkinlikler yapacak ve bu etkinliklerin raporlarını bir dosyada toplayacaklardır. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla tanıyabilme. | 
| 2 | Okulun yönetimi ve okuldaki işler ile okulda bulunan kaynaklara ilişkin bilgi sahibi olabilme. | 
| 3 | Sınıf ortamındaki ve okuldaki diğer etkinlikleri gözlem yoluyla tanıyabilme. | 
| 4 | Derslerin işlenişi ve kullanılan yöntemler hakkında genel bir fikir edinebilme. | 
| 5 | Öğretmenlerin ve öğrencilerin okuldaki bir günlerini nasıl değerlendirdiklerine ilişkin fikir sahibi olabilme. | 
| 6 | Okulda diğer öğretmenlerle verimli ve uyumlu çalışabilmek için gerekli becerileri kazanma | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması | |
| 2. Hafta | Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması | |
| 3. Hafta | Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması | |
| 4. Hafta | Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması | |
| 5. Hafta | Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması | |
| 6. Hafta | Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması | |
| 7. Hafta | Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması | |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması | |
| 10. Hafta | Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması | |
| 11. Hafta | Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması | |
| 12. Hafta | Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması | |
| 13. Hafta | Uygulama öğretim elemanı, öğretmen adayı ile birlikte her hafta okulda yapılan uygulamalarla ilgili gelişmeleri gözden geçirir. Böylece öğretmen adayının uygulamalarda saptadığı ya da karşılaştığı sorunlar üzerinde daha kapsamlı tartışmalar yapılır. | Diğer Faaliyetler | 
| 14. Hafta | Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar. | ✔ | |||||
| 4 | Türkçe öğretmenliğinin ulusal ve uluslararası farklı kültürler ile felsefi ve sosyolojik temellere göre durumuna ve mevcut statüsü bilgisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 5 | Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili temel kaynakları, süreli yayınları, ulusal ve uluslararası örgütlerin eğitim raporlarını izler; yorumlar ve kullanır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 
| PY4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 
| PY5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde | 
|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Elif Emine BALTA | OFİS | Vize | 50,00 | 
| Doç. Dr. Elif Emine BALTA | OFİS | Final | 50,00 | 
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Ders İçi  | 
                                            Ders Saati (14 Hafta) | 10 | 2 | 20 | 
| 
                                                    Ders Dışı  | 
                                            Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 10 | 2 | 20 | 
| Araştırma | 3 | 10 | 30 | |
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 7,5 | 7,5 | 
| Ödev 1 | 1 | 10 | 10 | |
| Uygulama | 10 | 2 | 20 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 10 | 2 | 20 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||