Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okul Deneyimi I MBZ209 Türkçe Zorunlu 3. Yarıyıl 1 + 4 3,0 5,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Fevzi KARADEMİR
Dersi Veren(ler) Arş. Gör. Ogün PEÇENEK (Güz), Doç. Dr. Elif Emine BALTA (Güz), Doç. Dr. Yahya AYDIN (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Hakan SARITİKEN (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Özlem ŞAHİN (Güz), Prof. Dr. Onur ER (Güz)
Dersin Amacı Bu derste öğretmen adayının okul ortamını, öğrencileri ve öğretmenlik mesleğini değişik yönleriyle tanıması ve fakültede öğrendiği bilgileri okul ortamında uygulaması amaçlanmıştır. Diğer bir amaç ise öğretmen adaylarının öğretmenlik yeterliliklerini edinme sürecinde onlara yardım ve rehberlik etmektir.
Dersin İçeriği Okul deneyimi, öğretmen adayının kazanmış olduğu bilgi ve becerilerini bir okul ortamında deneyip geliştirebilmesi ve mesleğinin gerektirdiği özellikleri kazanabilmesi için planlanan bir derstir. Öğrenciler bu derste gözleme ve uygulamaya dayalı etkinlikler yapacak ve bu etkinliklerin raporlarını bir dosyada toplayacaklardır.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Okulun örgütsel yapısını, işleyişini ve öğretmenliği sistemli bir yaklaşımla tanıyabilme.
2 Okulun yönetimi ve okuldaki işler ile okulda bulunan kaynaklara ilişkin bilgi sahibi olabilme.
3 Sınıf ortamındaki ve okuldaki diğer etkinlikleri gözlem yoluyla tanıyabilme.
4 Derslerin işlenişi ve kullanılan yöntemler hakkında genel bir fikir edinebilme.
5 Öğretmenlerin ve öğrencilerin okuldaki bir günlerini nasıl değerlendirdiklerine ilişkin fikir sahibi olabilme.
6 Okulda diğer öğretmenlerle verimli ve uyumlu çalışabilmek için gerekli becerileri kazanma
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması
2. Hafta Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması
3. Hafta Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması
4. Hafta Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması
5. Hafta Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması
6. Hafta Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması
7. Hafta Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması
10. Hafta Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması
11. Hafta Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması
12. Hafta Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması
13. Hafta Uygulama öğretim elemanı, öğretmen adayı ile birlikte her hafta okulda yapılan uygulamalarla ilgili gelişmeleri gözden geçirir. Böylece öğretmen adayının uygulamalarda saptadığı ya da karşılaştığı sorunlar üzerinde daha kapsamlı tartışmalar yapılır. Diğer Faaliyetler
14. Hafta Öğretmen adayının uygulama okulunda yürüttüğü çalışmayla ilgili öğretim elamanı tarafından geri dönütlerin verilmesi ve tartışılması
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar.
4 Türkçe öğretmenliğinin ulusal ve uluslararası farklı kültürler ile felsefi ve sosyolojik temellere göre durumuna ve mevcut statüsü bilgisine sahiptir.
5 Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili temel kaynakları, süreli yayınları, ulusal ve uluslararası örgütlerin eğitim raporlarını izler; yorumlar ve kullanır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6
PY1 5 4 4 5 4 5
PY4 4 3 3 4 5 3
PY5 4 5 3 4 4 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Sulak, H. (2009). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması. Eğitim Yayınları,
  • Eğitim Fakültesi , Okul Deneyimi Uygulama Kılavuzu
Değerlendirme Yöntemi
Güz Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Doç. Dr. Elif Emine BALTA OFİS Vize 50,00
Doç. Dr. Elif Emine BALTA OFİS Final 50,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 10 2 20
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 10 2 20
Araştırma 3 10 30
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 7,5 7,5
Ödev 1 1 10 10
Uygulama 10 2 20
Sınıf İçi Etkinlik 10 2 20
Toplam İş Yükü 127,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 5,0