Rapor Tarihi: 26.12.2025 20:08
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dil Eğitiminin Temel Kavramları | TRZ108 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hakan SARITİKEN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin dil eğitiminin temelleri ve bu temellerin ilişkili olduğu kavramlar konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Dil eğitiminin kavram alanını oluşturan başlıca disiplinler. Dil eğitiminin temel kavramları; okuma, dinleme, yazma, konuşma eğitimiyle ilgili kavramlar; metin bilgisi, kelime hazinesi ve dil bilgisi ile ilgili kavramlar. Dil eğitimiyle dolaylı ilişkisi olan alanlardan (edebiyat, iletişim, felsefe, sosyoloji, psikoloji, bilişsel bilimler vb.) dil eğitimine aktarılan kavramlar. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Dil eğitimine doğru yöntemle yaklaşır |
| 2 | Dil eğitiminin temellerini açıklar. |
| 3 | Dil eğitimiyle ilişkili kavramları açıklar. |
| 4 | Dil eğitimi alanı ve diğer alanları karşılaştırır. |
| 5 | Dil becerileriyle ilişkili diğer becerileri tanır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Ders kaynaklarının tanıtılması. Dil eğitimi nedir? | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | Dil eğitiminin temel kavramları | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 3. Hafta | Dil eğitiminin diğer alanlarla ilişkisi | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Okuma eğitimi | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama |
| 5. Hafta | Yazma eğitimi | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Uygulama |
| 6. Hafta | Konuşma Eğitimi | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Uygulama |
| 7. Hafta | Dinleme Eğitimi | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Serbest yazma | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Dilbilgisi Eğitimi | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama |
| 11. Hafta | Sözcük bilgisi | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama |
| 12. Hafta | Metin bilgisi | Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Dil eğitimi ile ilişkili diğer alanlar | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 14. Hafta | Genel Değerlendirme | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar. | ✔ | |||||
| 3 | Bilim ve teknoloji okuryazarı bir Türkçe öğretmeni olarak bilimsel bilgiye ulaşma, yeni çalışmaları izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 |
| PY6 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 13 | 2 | 26 |
|
Ders Dışı |
Araştırma | 5 | 5 | 25 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Uygulama | 5 | 5 | 25 | |
| Toplam İş Yükü | 78 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||