Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitim Psikolojisi MBZ108 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Mustafa KOÇ
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Yaşam boyu gelişimin kavramları, dinamikleri, seyri; gelişim sürecini etkileyen risk ve koruyucu faktörleri; temel kavram ve kuramları; temel öğrenme psikolojisi kuramlarını ve bunların eğitim açısından doğurgularına ilişkin öğrencilere bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Gelişim psikolojisinin temel ilke ve kavramları, İnsan gelişiminde koruyucu ve risk faktörleri Temel gelişim alanları, Temel gelişim alanlarına ilişkin kuramlar, Gelişim psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurguları, Öğrenme psikolojisinde temel kavramlar Öğrenme kuramları Öğrenme psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurguları
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Gelişim psikolojisinin temel ilke ve kavramları,
2 İnsan gelişiminde koruyucu ve risk faktörleri
3 Temel gelişim alanları,
4 Temel gelişim alanlarına ilişkin kuramlar,
5 Gelişim psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurguları,
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Eğitim-Psikoloji ilişkisi, Eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Eğitim psikolojisinde temel kavramlar, ilkeler Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Bedensel Gelişim ve ilgili kuramlar Diğer Faaliyetler, Araştırma
4. Hafta Bilişsel gelişim ve ilgili kuramlar Araştırma
5. Hafta Kişilik gelişimi ve ilgili kuramlar Diğer Faaliyetler
6. Hafta Sosyal Gelişim ve ilgili kuramlar Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Ahlak Gelişimi ve ilgili kuramlar Diğer Faaliyetler
8. Hafta Vize Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
9. Hafta Öğrenme ile ilgili kavramlar ve etkileyen etmenler Araştırma
10. Hafta Behaviorist theories Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Gestalt teori ve İnsancıl yaklaşım Araştırma
12. Hafta Bilgiyi işleme modeli Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler
13. Hafta Sosyo kültürel yaklaşım Diğer Faaliyetler
14. Hafta Genel Değerlendirme Araştırma
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar.
3 Bilim ve teknoloji okuryazarı bir Türkçe öğretmeni olarak bilimsel bilgiye ulaşma, yeni çalışmaları izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
5 Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili temel kaynakları, süreli yayınları, ulusal ve uluslararası örgütlerin eğitim raporlarını izler; yorumlar ve kullanır.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 4 4 4 4 4
PY3 3 3 3 3 3
PY5 5 5 5 5 5
PY8 3 3 3 3 3
PY9 1 1 1 1 1
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Arı, R. (2008). Eğitim psikolojisi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Aydın, A. (2008). Eğitim psikolojisi: Gelişim, öğrenme ve öğretim. Ankara: Pegem Akademi. Bacanlı, H. (2010). Eğitim psikolojisi. Ankara: Pegem Akademi. Başaran, İ. E. (2005). Gelişim, öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Erden, M., & Akman, Y. (2009). Eğitim psikolojisi: Gelişim, öğrenme ve öğretme. Ankara: Arkadaş Yayınevi. Erikson, E. (1968). Identity: Youth and crisis. New
  • Erden, M. (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul: Alkım Yayınları,. Karslı, M. D. (2003). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Sönmez, V. (Ed.) (2000). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık Demirel, Ö.-Kaya, Z. (2003). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 3 14 42
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 77
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0