Rapor Tarihi: 26.12.2025 22:20
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yabancı Dil II | GKZ106 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Yazı dili ve yazma kavramıyla ilgili kavramları öğretmek. Formal yazıları öğretmek ve yazıda planlamayı uygulamalarla geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Yazı dili ve özellikleri, kompozisyon kavramı, yazılı anlatımda dış yapı ve kurallar, formal yazılar (öz geçmiş, dilekçe, mektup, rapor, karar, ilân, bibliyografya, tebliğ, resmi yazılar, bilimsel yazılar, vb.), yazıda plân, tema, bakış açısı, ana ve yardımcı fikirler, paragraf, seçilmiş yazılarda kompozisyon çatısı, tema, paragraf incelemesi, genel anlatım bozuklukları, kompozisyon düzeltme çalışmaları, düşünme ve düşündüğünü yazılı olarak anlatabilme. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Yazı dilinin gelişim evrelerini öğreneceklerdir. |
| 2 | Kültürün temel tanımlarını ve dil-kültür ilişkisini bilecektir. |
| 3 | Okuma ve anlama çeşitlerini temel özellikleriyle tanıyacaktır. |
| 4 | Okuma ve yazma öğretiminde kullanılacak temel teknik ve becerileri kazanacaktır. |
| 5 | Genel geçer yazım standardı olan (dilekçe, öz geçmiş, rapor) resmi yazıları tanıyabilecek ve yazabilecek seviyeye geleceklerdir. |
| 6 | Edebi türlerin temel özelliklerini, ortak ve benzerlik arz eden noktalarını bileceklerdir |
| 7 | Bilimsel makaleyi tanıyarak kaynak tarama, alınan bilgileri kullanma becerisini kazanacaklar, bilimsel makale yazacak seviyeye geleceklerdir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dil, yazı dili, anlatım, yazılı anlatım kavramları. | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Kompozisyon kavramı, yazılı anlatımda dış yapı ve kurallar, yazı tipleri. | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Form yazılar: Dilekçe, iş mektubu, tutanak, telgraf. | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Rapor, resmî yazılar, öz geçmiş, davetiye yazımı, ilan. | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Yazı yazma. Yazma etiği, yazmada amaç ve yazar sorumluluğu. | Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Anlatım türleri, konu tespiti. | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 7. Hafta | Ön araştırmalar, konu, tema, ana fikir, yardımcı fikirler. Veri toplama, fişleme. | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Konunun sınırlanması, kesinleşmesi, asıl araştırma safhası ve verilerin toplanması ve ana fikir tespiti. Ana fikir doğrultusunda yazının planlanması ve giriş-gelişme-sonuç çerçevesinde yazımı. | Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Cümle, paragraf kavramları. | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Seçilmiş yazılarda plan, giriş, gelişme, sonuç, paragraf incelemeleri. | Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Yazma uygulamaları. Kompozisyon düzeltme çalışmaları. | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama |
| 13. Hafta | Kompozisyon düzeltme çalışmaları. | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama |
| 14. Hafta | Genel sınav |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar. | ✔ | |||||
| 2 | Türkçe Dersi Öğretim Programı’nı bütün yönleriyle tanır; program doğrultusunda öğrencilerin bireysel farklılıklarını (hazırbulunuşluk, özel eğitim gereksinimi, ana dili vb.) dikkate alarak öğretim süreçlerini planlar ve uygular. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY15 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 2 | 14 | 28 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 25 | 25 |
| Ödev 1 | 1 | 25 | 25 | |
| Final | 1 | 50 | 50 | |
| Toplam İş Yükü | 128 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||