| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türk Dili II | GKZ104 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Onur ER | 
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Yazı dili ve yazma kavramıyla ilgili kavramları öğretmek. Formal yazıları öğretmek ve yazıda planlamayı uygulamalarla geliştirmek. | 
| Dersin İçeriği | Yazı dili ve özellikleri, kompozisyon kavramı, yazılı anlatımda dış yapı ve kurallar, formal yazılar (öz geçmiş, dilekçe, mektup, rapor, karar, ilân, bibliyografya, tebliğ, resmi yazılar, bilimsel yazılar, vb.), yazıda plân, tema, bakış açısı, ana ve yardımcı fikirler, paragraf, seçilmiş yazılarda kompozisyon çatısı, tema, paragraf incelemesi, genel anlatım bozuklukları, kompozisyon düzeltme çalışmaları, düşünme ve düşündüğünü yazılı olarak anlatabilme. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Yazı dilinin gelişim evrelerini öğreneceklerdir. | 
| 2 | Kültürün temel tanımlarını ve dil-kültür ilişkisini bilecektir. | 
| 3 | Okuma ve anlama çeşitlerini temel özellikleriyle tanıyacaktır. | 
| 4 | Okuma ve yazma öğretiminde kullanılacak temel teknik ve becerileri kazanacaktır. | 
| 5 | Genel geçer yazım standardı olan (dilekçe, öz geçmiş, rapor) resmi yazıları tanıyabilecek ve yazabilecek seviyeye geleceklerdir. | 
| 6 | Edebi türlerin temel özelliklerini, ortak ve benzerlik arz eden noktalarını bileceklerdir | 
| 7 | Bilimsel makaleyi tanıyarak kaynak tarama, alınan bilgileri kullanma becerisini kazanacaklar, bilimsel makale yazacak seviyeye geleceklerdir. | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dil, yazı dili, anlatım, yazılı anlatım kavramları. | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 
| 2. Hafta | Kompozisyon kavramı, yazılı anlatımda dış yapı ve kurallar, yazı tipleri. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme | 
| 3. Hafta | Form yazılar: Dilekçe, iş mektubu, tutanak, telgraf. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Görüşme | 
| 4. Hafta | Rapor, resmî yazılar, öz geçmiş, davetiye yazımı, ilan. | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 5. Hafta | Yazı yazma. Yazma etiği, yazmada amaç ve yazar sorumluluğu. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Araştırma | 
| 6. Hafta | Anlatım türleri, konu tespiti. | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma | 
| 7. Hafta | Ön araştırmalar, konu, tema, ana fikir, yardımcı fikirler. Veri toplama, fişleme. | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Konunun sınırlanması, kesinleşmesi, asıl araştırma safhası ve verilerin toplanması ve ana fikir tespiti. Ana fikir doğrultusunda yazının planlanması ve giriş-gelişme-sonuç çerçevesinde yazımı. | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma | 
| 10. Hafta | Cümle, paragraf kavramları. | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 
| 11. Hafta | Seçilmiş yazılarda plan, giriş, gelişme, sonuç, paragraf incelemeleri. | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma | 
| 12. Hafta | Yazma uygulamaları. Kompozisyon düzeltme çalışmaları. | Uygulama, Görüşme, Diğer Faaliyetler | 
| 13. Hafta | Kompozisyon düzeltme çalışmaları. | Uygulama, Diğer Faaliyetler, Görüşme | 
| 14. Hafta | Genel Değerlendirme | Diğer Faaliyetler | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türkçe öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları uygulama ortamlarına transfer eder, yerinde ve etkili bir şekilde kullanır, aralarındaki ilişkileri açıklar. | ✔ | |||||
| 2 | Türkçe Dersi Öğretim Programı’nı bütün yönleriyle tanır; program doğrultusunda öğrencilerin bireysel farklılıklarını (hazırbulunuşluk, özel eğitim gereksinimi, ana dili vb.) dikkate alarak öğretim süreçlerini planlar ve uygular. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
| PY15 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Ders İçi  | 
                                            Ders Saati (14 Hafta) | 2 | 14 | 28 | 
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 25 | 25 | 
| Ödev 1 | 1 | 25 | 25 | |
| Final | 1 | 50 | 50 | |
| Toplam İş Yükü | 128 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||